Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Kasper Madsen 17/10 2004 13:10
hej.
Er der nogen der har prøvet Fischer s400?
Ivan Rafn 17/10 2004 14:44
Sv: Fischer s400
Hvis det er s400 Ice (et-eller-andet), så har jeg kørt test på den sidste år.
Jeg syntes ærligt talt at det var noget møj at køre på.
Måske var skiene bare slebet og vokset forkert, men de ski jeg testede havde så kort svingradius, at de ikke egnede sig til at køre ligeud på. Man skulle ustandseligt svinge. Det kan være sjovt i starten, men bliver trættende efter mere end en times kørsel (er jo nok en smagssag).
Dernæst har skien en tendens til at "gribe fat" i selv de mindste snebunker, og bremse op, hvilket gør den meget svær at køre på. På preparerede pister med bunker af opkørt sne, er den næsten umulig at køre på, da den bremser op og ændrer hastighed hele tiden. Man tør simpelthen ikke at køre hurtig på den.
Den skær dog godt på hårdt underlag, og den ros skal skien ha'.
Jeg gætter på at det er den brede skovl (forski) som gør den god på det hårde (og is), men uegnet til alt andet.
Jeg kan ikke anbefale den.
Smølfine 19/10 2004 10:26
Jeg har et sæt s400 med boosterplade som jeg er ganske glad for. Det er en sjov ski at køre carvingsving på da man virkelig kan komme rundt. Som Ivan nævner er den god på hårdt underlag, faktisk suveræn.
Jeg er enig med Ivan i at det er en hård ski at køre på og at den griber lovlig meget i f.eks. pukler. Jeg synes dog ikke den er et problem i opkørt sne, men den er drejevillig på godt og ondt, ondt når man af vanvare får kantet forkert.
Dens egenskaber er nok mere hvad man forstår ved en funcarver end en allroundski. Virkelig sjov ski og god at fange carvingteknikken på, man bliver straffet så snart belastningen er forkert men tilgengæld kan den give det fedeste kurvesus i skærende sving ved høj fart hvor den er virkeligt stabil.
Selv skifter jeg nok skien ud her til vinter, da jeg skal afsted hele sæsonen og er bange for at den er rigeligt hård ved ledene og jeg samtidig gerne vil køre pukler og offpiste.
Men den har været sjov at køre på og har virkelig løftet mit skiløb og luset nogle dårlige vaner ud. Om den passer til dig kommer jo an på så meget!!:-)
Morten Holm 20/10 2004 18:12
Ved godt at det ikke lige er hvad du spurgte om, men jeg købte sidste år lillebroderen S300 Ice.
Den har jeg været meget glad for, og kan kun sige, at den har fungeret som en allround-carver for mig. Den er nem at svinge med, har et kanon greb i is, og jeg har absolot ikke oplevet, at den "sidder" fast i opkørt sne. Jeg er alt i alt ovenud tilfreds med mit køb.
Synes bare lige du skulle vide det - den læner sig jo formentlig lidt op ad storebroderen!!
P.S. Begge ski kan iøvrigt købes til en god pris i Sportscentret på Hovedvejen i Rødovre. Kanon betjening og vejledning i den butik.