Fischer RX 4 og 5 - 175cm

Klaus 29/12 2006 15:57

...jeg er ude efter en ny ski. Har tidligere kørt crossmax 8 fra Salomon og synes egentlig det er en perfekt ski. Jeg har dog fået et godt tilbud på ovennævnte to typer ski, men er meget i tvivl om det er noget, der er værd at købe.

Jeg er 190cm og vejer godt 85 og kan bl.a. godt li' rigtig go' fart :)- mit spørgsmål går på hvorvidt ovennævnte er for bløde i forhold til min størrelse??

Vh.Klaus

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Carsten Jespersen 30/12 2006 00:55

Sv: Fischer RX 4 og 5 - 175cm

Hej.

Min erfaring med bl.a Salomon ski er- at de normalt er blødere end f.eks. Atomic og Fischer i sammenlignelige kategorier (typer af skiløb).
En crossmax 8 er en forholdsvis blød ski. En cross er normalt blødere end en ren piste-/fartski.

En RX4 er også en cross-ski (all.round ski -you nam it) og ikke i expertenden af skalaen.

Du skriver, at du kan lide fart, men ikke om du alene er til fart på rene pister - eller allmountain.

Hvis du er til ren pistefræs i høj fart vil jeg anbefale, at du ser efter RC4Race - for at blive i Fischer.

Hvis du er til det hele - vil jeg se mere efter Fischers AMC - der er en ægte All-mountain ski-lidt bredere over det hele end RX.

Både RX og AMC er blødere end en racer (RC4) - for større anvendelighed på bjerget, men stadig en fantastisk pisteski.

Din størrelse er jo normalt for en mand - og jeg ville gå ned i længde, med mindre du er til lange store sving i høj fart - hele tiden.
Du kan få en mere anvendelig ski ved 170 cm. Tjek mine bud på www.fischer-ski.com

Nu ved jeg ikke hvad du skal give for en RX4 - men tilfældigvis har jeg en AMC70 - helt ny-til go pris.

Ellers go fornøjelse med dit valg.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen