Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jacob Ravn 25/01 2012 14:23
Hejsa
Har efter længere tids research fundet frem til nogle mulige afløsere for mine 10 år gamle Elan. Jeg har ca 13 års skiløb bag mig og vil betegne mig som lidt over middel skiløber. Jeg er 185cm høj og vejer 88 kg. Foretrækker pisteløb på blå og rød vekslende mellem rimelig høj fart og kortere sving med god fart, dog mest det sidste. Har fundet rigtig gode tilbud på følgende ski på Sport Conrad: Fischer Progressor 700 eller RC4 Super Race SC - begge til 299 euro inkl bindinger. Er godt klar man sikkert kan finde bedre ski til den dobbelte pris, men det er udelukket.
Har kun kunnet finde meget positive anmeldelser af disse to ski, men er lidt i tvivl om hvad forskellen er.
Er der nogen der kan fortælle om forskellen mellem disse to ski?
Jacob Ravn 06/02 2012 11:10
Sv: Fischer Progressor 700 eller RC4 Super Race SC
Tak for svarene. Er endt med at købe 700 (inden Marks svar). Blev oprindeligt anbefalet 700 i en Nautic butik og der mente ekspedienten ikke der var nogen grund til at gå op i 800 eller 900 når jeg ikke var specielt ambitiøs med at udvikle mit skiløb, og med to små børn bliver der ikke voldsomt meget af det de næste år. Så nu glæder jeg mig til at få dem prøvet i uge 9, så må jeg lige melde tilbage.
Mark Nørgaard 30/01 2012 14:04
Mit bud er også er 700 bliver for blød til dig. Jeg kører selv Progressor 9, og er rigtig glad for dem. Fantastisk ski, men masser af bid.
Det kunne evt. også være et alternativ til dig, men ellers vil jeg også anbefale dig at købe Progressor 8/800. Jeg kender flere der har 8'eren og hører kun roser.
Se evt. denne her Progressor 9 (2010/2011) til 340 euro.
http://www.snow-expert.de/fischer-progressor-9.html
Lasse Kristensen 25/01 2012 16:34
RC4 Super Race SC er primært til korte sving, eller den er bygget primært til det - Progressor 700 er mere til både korte og lange sving, den har "dobbelt" sving radius, - den er lavet efter at ændre alt efter hvor på skien du ligger trykket, mange test køre siger det faktisk virker...
jeg har selv Fischers Progressor 8, som er samme model-serie bare for 3 år siden(vil jeg tror)
Mit bedste bud er at du nok skal vægle Progressor 800 istedet for 700, men jeg ved ikke hvad det gør for prisen?
Mvh
Lasse
Jacob Ravn 25/01 2012 21:23
Progressor 800 er faktisk kun 50euro dyrere, så det kunne jeg da godt overveje.
Hvordan vil jeg opleve forskellen mellem 700 og 800?
Lasse Kristensen 26/01 2012 07:04
Grunden til jeg nævnte det, er at jeg altid har opfattet progressor 7 og 700 som en mere begynder ski, og du lyder til at have noget erfaring?
Mit bedste råd er dog at prøve begge dele næste gang du skal afsted, også købe derefter?!
God fornøjelse!
Mvh
Lasse