Johan Poulsen skrev:
Hey.
Jeg har i dette år købt Fischer Progressor 800 (længde 165) og synes det er en fed ski, der kan mestre alle hastigheder og svingtyper. Dog finder jeg den en anelse blød, men til prisen kan jeg leve med dette.
Jeg mangler dog en ski, der er mere hård og som kan bruges primært til de store sving og høje hastigheder, dog vil jeg gerne have muligheden for at kunne veksle til de mindre sving, hvis situationen skulle byde det.
Derfor overvejer jeg nu Fischers Superior, men er i tvivl om hvorvidt den passer til mine behov samt længden på skien - selv tænker jeg 170 cm.
Hvad siger I?
Jeg er 32, 176 cm, 75 kg og har stået på ski 2 til 3 uger om året siden jeg var 6 år.
Jeg er 100% pisteløber og vil betegne mig selv som en meget øvet og erfaren skiløber, der både kan køre de store sving, de små sving og de ultra små sving. Jeg kan uden problemer veksle mellem store sving og små sving og kan gå fra høj fart til meget meget lav fat uden problemer. Jeg bruger mine kanter på skien og nyder når jeg bliver skudt ud af svingende samtidig med at have følelsen af 100% kontrol.
Jeg håber i kan hjælpe.