Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Erfaringer/meninger om K2 HellBent 2011

Fuglski 07/12 2011 10:20

Hej.
Er der nogle der har erfaringer, har hørt udtalelser eller meninger om K2 HellBent 2011. Jeg er meget tæt på at købe denne ski og vil derfor gerne vide om den kan bruges til offpiste, park og norm. piste?

- Fuglskiing

Kommentarer:
Der er i alt 12 svar i denne forumtråd.

Martin Schøber 11/12 2011 22:20

Sv: Erfaringer/meninger om K2 HellBent 2011

Testede K2 Hellbent skien for et par uger siden på Sölden, som var testdage stort set uden pudder og der mærker man altså at en Hellbent ikke er en all-mountain ski. Enderne hopper ret meget op og ned på hardpack og på piste. Men skien er meget tilgivende og uhyggeligt sjov og uden tvivl en winner i pudderen.

Martin

Mathias 07/12 2011 10:52

Jeg kørte på K2 HellBent sidste år.. Sindsygt fed ski.. Så meget rocker i..
Mine hellbents bliver i hvert fald ikke skiftet ud! :D
Glæd dig...

// Mathias

Fuglski 07/12 2011 10:59

Tak for svaret er jeg glad for at høre!
Fungerer den kun i offpisten, eller kan jeg også køre normal pistekørsel med familien eller i park med kammeraterne?? :-)

- Fuglskiing

Mathias 07/12 2011 11:55

Du kan sagtens fræse rundt med den på pisten med familien, ingen problem. Den carver rigtig godt.
Hvis du er typen, der måske er afsted en weekend/uge med familien + en weekend/uge med vennerne vil Hellbent være en kanon ski. Og så er den bare skidesjov, og den bedste på markedet, når du bevæger dig udenfor pisterne. - og det er jo derude, at det sjove sker. Man bliver jo hurtigt lidt træt af at køre ned af de samme pister.

Hvis du skal afsted i flere måneder, vil jeg købe en ski mere, udover hellbent. - en 100 % park ski.
Hvis du ret ny i parken, kan du sagtens tage hellbent'en med derover og få fornemmelse af hvad det vil sige at køre park, ingen problem. Bliver du rigtig bidt af park og vil udvikle dig meget, bør du overveje en decideret park ski.

Men ingen tvivl, du får det du skide sjovt på hellbent. Det har jeg i hvert fald haft..

// Mathias

Fuglski 07/12 2011 12:06

Perfekt! Det lyder lige som en ski for mig.. Mange mange tak for svaret nu er jeg vidst ikke i tvivl længere :)
Jeg går godt nok med overvejelser om en længere tur til (japan el. canada) men det tager vi til den tid..
Hvilke bindinger har du på dine?

- Fuglskiing

Clemens Jensen 07/12 2011 14:33

Den bedste ski på markedet er måske lige at ta munden for fuld... :)

uden at ha prøvet den så vil jeg påstå at der findes en masse ski som er mindst lige så gode (evt bedre) end Hellbent

prøv evt at kikke på

Praxis
Icelantic
Liberty
Boone

osv...

binding så ville jeg smide en marker jester eller bedre på - gerne en der kan spændes højt.. så du ik taber skien i POW

evt hvis du er til at vandre rundt i bjergene en randonee binding - er bare lidt lettere at gå på ski'ne end ha dem på nakken
/Clemens

Fuglski 07/12 2011 14:40

Jeg regner med at bindingen bliver en STH fra Salomon. :) satser stærkt på at det kommer til at fungere i pulveret :-)

Anders Riishøj 07/12 2011 15:26

Hej,

Jeg er altså ikke helt enig. Hellbent er en decideret off-pistski!! Med Powderrocker og 132 mm er den fantastisk til den dybe sne. Men når det kommer til almindelig piste, så er der altså langt fra kant til kant med 132 mm, ligesom at forskien ved høj hastighed vil klapre helt vildt. Den kan selvfølgelig sagtens køres på pisten, men jeg vil altså ikke vælge en ski som denne hvis det er en allround ski du er ude efter. Dertil er den alt for specifik. Jeg er ikke nogen parkrotte, men hvis du køber den til offpist (kropshøjde + 5/10cm) så tror jeg den bliver rigtig lang i parken.
Pointe: Der findes INGEN ski som kan det hele!!! Det handler enten om, at gå på kompromis og se på hvor man rent faktisk kører (pist/off/park).
Personligt tror jeg mere at k2 Kung Fujas eller Salomon Czar er hvad du leder efter.

Kristian 07/12 2011 16:21

Hey.
Jeg kører selv Hellbent af samme årgang.
Den er fantastisk i pudder.. Virkelig en kanon ski udenfor pisten. Og hvis du går med tanken om en længere tur til canada eller japan, tror jeg du vil fortryde at købe en all mountain ski, fremfor at købe en ski, der virkelig sparker røv i pudderet.

Er ikke enig i, at den er stor at håndtere på pisten.. Det er klart, at den ikke er lige så god som en stiv Fischer pisteski, men det er der ingen park/all mountain/pudderski, der er. Du kan sagtens køre familiepisteturer på den. Der gør den det lige så godt som andre ski, der ikke er pisteski.

Hvis du kan lide pudder, vil jeg købe hellbent..
Og bliver du bidt af park, så slutter jeg mig til de fleste: Det vil kræve 2 par ski. Og det er uanset hvilke ski, du vælger, for man smadrer en ski i parken.. Dvs. kanterne.

Venlig hilsen Kristian.

Mark Jensen 07/12 2011 17:13

Nogle der har erfaringer med K2 Dark Side? Er den lige så fed at køre udenfor poisten som Hellbent? Hvordan på pisten?

Købte den i sommer uden at have prøvet den, men glæder mig helt vildt!

Venlig hilsen

Mark Jensen

Fuglski 07/12 2011 18:03

Og så lige et sidste spørgsmål ;)
Har stået på atomic race de sidste 2 år, og inden det har jeg været afsted 15 gange før det, også på carvingski. (mine atomic race er 174 cm)
Hvor lange burde de cirka være, når jeg er 190 og vejer 88 :)

- Fuglskiing

Kristian 07/12 2011 18:22

Den laves i 3 str.. 169, 179 og 189..
Jeg ville tage 179, da k2 måles anderledes end bla. salomon og atomic. så 179 K2 svarer ca til 184-185..

Og det vil være den rigtige størrelse til at køre pudder. Den behøves ikke være længere, når den er ret bred + vildt meget rocker i.. 189 vil blive mere klodset at lege på..
Jeg er 189 høj og kører 179'ere.. passer godt til mig og vejer omkring 90 kg.

/Kristian

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen