Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Pernille Aabye Marker 16/01 2008 20:21
Jeg er første gangs ski køber og er i den forbindelse usikker på om jeg har fundet de rette ski.
Jeg er i første omgang usikker på om jeg skal købe all mountain eller bare slalom, men da jeg næsten udelukket koncentrerer mig om pisteløb forestiller jeg mig at slalom ski er de rette...
Jeg har fundet et par Fischer RC4 Race SC (2007)
min bekymring er om jeg er god nok til at køre dem. Jeg har stået i mindst 10 uger og startede som 10 årig, så jeg er ret god. Øvet skiløber er jeg i hvert fald og er glad for fart:-).
Er der nogen der kender til disse ski og som kan sige noget om dem?
På forhånd tak for hjælpen...
Pernille
Kl 16/01 2008 21:48
Sv: Er Fischer RC4 Race SC (2007) skien for mig?
hejsa
Ved ikke hvordan ficher skien er. Men kan skrive under på at denne rossignol er alt for lækker at stå på. en ski der er klistret til pisten og reagere på alle bevægelser man laver. Den har et super godt bid i pisten. Har en lille dreje radius, hvilket betyder at den er nem at lave de hurtige små sving. Tror pærsis det er skien du søger.
Lad for alt i hverden være med at købe all moutain ski, det er ligesom at købe et par sko der er for store, bare for at der skal være plads til et par ekstra sokker når det blir:-). En ski der er lidt god til det hele og halv dårlig til det hele, et elendigt køb hvis du spørger mig.
Så må du hellere købe et par twin tip, hvis du nu skulle få lyst til at bevæge dig ud i den dejlige powder/offpist.
Også denne type ski du vælger, hvis du elsker at lege på pisten, køre baglæn, hoppe, offpist o.lign
Har selv købt et par ski her, det fungere ganske fint, og de yder meget god service.
http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=artikel&art_nr=70406031
Peter Munkholm 17/01 2008 00:00
Hej Pernille..
kender ikke din ski men sender dig et link hvor du skal se og læse alt om den ski du har købt. (hvor den er blevet testet)
Og efter hvad jeg kan læse har du fået en rigtig god ski...
Hel og lykke med dem
http://www.newgear.net/skitest_skis.asp?LA=DK&SP=SKI&YR=2006&BR=FI
Casper Nøhr 17/01 2008 00:11
Halløj
Har prøvet den fischer nogle gange og må sige at det er en rigtig lækker ski at stå på, nem at få rundt og med god mulighed for at køre storcarving eller små lette sving, eneste minus er at designet ikk er ligeså godt som world cup modellen fra 2006, hvilket absolut også er en anbefalelsesværdig ski hvis den kan findes.
Du burde kunne køre skien hvis du har stået 10 uger, ellers skulle world cup modellen vist være lidt nemmere at køre.
god fornøjelse.
Mvh Casper
Kasper Pedersen 17/01 2008 00:53
Casper Nøhr: Worldcup modellen er sværere da den er stivere og dermed kræver både flere kræfter men også mere fart at få bøjet til svinget.. Dog også en fed ski :)
Fischer rc4 race sc er lidt mere en all-mountain ski end worldcup modellen også pga. forskellen i sidecut og derfor også svingradius.
Har du kørt på ski i 10uger burde Fischer rc4 race sc være en ski du både vil kunne køre men samtidig også kan udvikle dig på. Den er både god på is, hardpack, lidt senere på dagen når det er opkørt, og så er den stabil ved fart...
Pernille Aabye Marker 17/01 2008 09:32
Jeg har læst om skien en del på nettet og ville derfor bare høre lidt erfaring fra nogle, der kender skien personligt.
Så tusinde tak for hjælpen - det var lige hvad jeg gerne ville høre:-)
Nu glæder jeg mig bare til at kaste mig ud over pisterne på mine nye ski!