Er en Soft Shell jakke nok ?

Christian Frandsen 01/01 2008 11:38

Hej,

Skal til Østrig om et par uger og tænkte om nogen af jer har erfaring med m en Soft Shell jakke er nok - Selvf. med undertøj og evt t-shirt og en fleece indenunder ? Eller skal man stadig holde sig til de "gængse" skijakker ?

Mvh
Christian

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Mads 02/01 2008 10:12

Sv: Er en Soft Shell jakke nok ?

Hej Christian

Nu er vi mennesker jo meget forskellige og jeg ved ikke hvor meget du skal bruge for at holde dig varm. Personligt vil jeg altid bruge en Soft Shell, også hvis det var mig der skulle afsted om et par uger.

Hvis du vælger at bruge din Soft Shell, vil jeg anbefale at du altid har en minimum en t-shirt mellem dit svedtransporterende undertøj og jakken. For mig at se er det vigtigste i 3-lags princippet netop at sveden kommer væk fra dit inderste lag hurtigts muligt. T-shirten er vigtig fordi dit yderste lag, jakken, ikke er istand til transportere sveden lige så hurtig væk.

Afhængig af hvor let du har det med at komme til at fryse, kan du så supplere t-shirten med en ski-pullie eller en tynd/tyk fleece trøje.

Mvh
mads

Jesper 02/01 2008 22:01

Sv: Er en Soft Shell jakke nok ?

Som Mads skriver så er vi alle forskellige - nogle fryser let mens andre nemt kan klare sig uden alt for meget tøj. Men kommer også an på hvor du skal hen? Snakker vi Norge/Sverige med deres til tider ret så kolde vejr så kunne du nok godt gå hen og fryse...

Desuden skal du regne med at en soft shell ikke er lige så modstandsdygtig overfor regn/sne som en skal-jakke normalt er - så i tilfælde af dårligt vejr er den heller ikke sagen!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen