Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Martin 17/12 2009 09:57
Skiferie/rejsekammerat 2010
Hej…
Jeg overvejer at tage på skiferie i januar, februar eller senest i marts måned, men jeg ”mangler” en eller flere at rejse med. Hvor rejsen skal gå hen er mig lige meget, så længe der er sne og gode pister. Prisen kan vi være fælles om at finde.
Jeg er en gut på 29 år. Har stået på ski i ca. 4 år så er habil skiløber.
Er det noget for dig høre jeg gerne fra dig snarest, så en planlægning kan startes.
Hilsen
Martin
Finn 24/12 2009 10:18
Sv: En eller flere rejsekammerater 2010
Hej igen
Skal vi se og få stykket noget sammen til først i det nye år ? Jeg er i den situation at jeg er fritstillet fra job, så hvilke uger er underordnet.
Vil dog gerne/helst afsted allerede i uge 1.
Hilsen Finn
Henrik 24/12 2009 10:29
Hej Martin
Er også selv på udkig efter et par knejte mellem 20 og 60 år som også vil en tur på skiferie i Alperne.
Jeg er heller ikke så vild med skisafarien, ej heller at tage afsted i børnenes skoleferie hvor der er mange på pisterne og hvor prisen er højere.
Jeg vil gerne ( dog ingen krav ) afsted i uge 4-6 hvor der er stor snesikkerhed. Har været flere steder i Østrig og Canazei (favorit - super sted) i Itailen flere gange, men har aldrig været i Frankrig. (men vil gerne prøve)
Jeg er mest til skiløb, oplevelser på ski og hygge. Afterski er også ok, men vil afsted med en af de første lifte om morgenen, så fester ikke hele natten.
Transport er ikke så vigtig for mig, men vil egentlig helst med bil/bus, da der her er bedre feriestemning=afslapning end i fly.
Om det bliver lejlighed eller hotel, må vi finde ud af, men forventer at prisen ligger mellem 5000 - 7000 kr. inkl. liftkort.
Lad mig høre fra dig og læser ivrigt med på andres indlæg.
Kh hje67
Lindafsind 24/12 2009 12:56
Hej Finn
Det lader til at vi kan danne rygrad i noget !
Kontakt mig venligst på: jesperblind@mail.dk
Mvh Jesper
Finn 24/12 2009 15:04
Hej igen igen
Har allerede planlagt skiferie i uge 6 og 13, så er mest tilhænger af at komme afsted så tidlig på sæsonnen som mulig. Syndtes lige vi skal arbejde lidt videre med denne tråd, og se om ikke vi kunne blive mere end 3 deltagere. For at holde en tur åben for både Jyder og Sjællændere, skal det være en rejse med afgang fra både Kastrup og Jylland. Så derfor - byd ind med nogle rejser/destinationer og lad os se hvad der måtte byde sig.
God jul!!
Hilsen Finn
Jesper 17/12 2009 23:39
Hej Martin (og Charlotte),
Jeg leder efter en eller flere at rejse med - tidligst i uge 7 men gerne i 9, 10 eller 11 hvor der ikke er så proppet som i 7 og 8.
Jeg er en frisk dreng på 36 fra nordsjælland. Har stået 4-5 sæsoner, og er klar på udfordrende løb i alle farver(men er - endnu - ikke den store off-pister).
Går ikke udenom noget hyggelig afterskiing, men tager afsted for at stå fra morgenstunden:-)
Jeg kunne tænke mig at se mere til Østrig(helst bil eller fly) men er selvfølgelig åben for alternativer.
Har du kigget nærmere på Charlottes forslag?
Niels 18/12 2009 10:17
Hej Martin (og andre)
Se at få bestilt med team Benns og deres skisafari i uge 2.
Er selv 32 og ser frem til en super tur i uge 2!
Niels
Lindafsind 26/12 2009 12:09
Det ser da lovende ud. jeg kunne godt være frisk på Saalbach eller Sølden.
Jeg har støvsuget nettet og der er en klar tendens til at, hvis der er afgang med fly fra Jylland er der dømt bus Kbh. og den er jeg ikke varm på den dag. Men her er et andet bud:
Finn 18/12 2009 11:12
Hej Martin
Jeg har de første 2 ture (herretur og familietur)på plads til den kommende sæson, men er da klar på en mere. For mig passer det bedst i januar måned. Er 40 år og meget habil skiløber. Omdrejningspunktet er skiløb fra den første mogenlift starter, og skiløb HELE dagen til sidste lift afgår. Er også med på afterski, men det er skiløbet der tæller!!!! Er som dig egentlig ligeglad med hvor turen går hen, bare der er pistekm og udfordringer nok til en hel uge. Højmark har eksempelvis en tur til Bad Gastein i uge 1 til 3500 med fly fra Karup.
Hvad angår skisafari med Team Benns, så kan jeg på det stærkeste fraråde den tur. Var med sidste år. Det var så uprofessionelt at jeg stadig ærgrer mig over at ha betalt så meget for en skitur, og få så lidt tid på pisterne som det var tilfældet.
Håber vi kan finde ud af noget, og måske få skrabet en flok sammen til en tur!!
Hilsen Finn
Lindafsind 26/12 2009 12:40
Ups - samme problem opstår ved begge link !
Finn 26/12 2009 21:55
Har tjekket restpladser ved Trier rejser. Nu ved jeg ikke hvordan stemningen er for at tage toget, men turen til Canazei i uge 2 med tog til 3900kr er da ok. Ellers må vi lige have kontaktet Team Benns og høre om der er nogle af deres restpladser der er afgang fra både KBH og Jylland med fly.
Hilsen Finn
Dollertegn - Jan 28/10 2010 15:33
Heii jeg søger nogen der er friske på en skitur... (:
Martin 19/12 2009 09:16
Hej med jer...
Tak for jeres svar.
jeg vil hermed forsøge at samle op på dem.
Skisafari i uge 2: Jeg kan ikke få ferie i uge 2 desværre. Jeg synes også prisen er i den høje ende af skalaen, i forhold til hvad man får.
Jeg er helt sikkert frisk på at samle et hold friske personer i håb om at kunne stable en sjov og god skiferie på benene.
Lokalitet: Jeg har aldrig været i Østrig men har hørt godt om mange steder dernede.Jeg har været i Frankrig, svarige, Norge, Italien. Heller mest til en skiferie syd på.
Transport:Jeg er også helst til bil eller fly.
Rejseuger: Jeg har ikke lyst til at rejse i ugerne 7 & 8.
Er der nogle der har lyst til at samle priser ind ?
Hvilken uge er der mest stemning for ??
Jesper 19/12 2009 10:38
Hej igen,
Jeg har startet en ny tråd (http://www.skisport.dk/forum/47196/) for at samle en eller flere til en senere tur fordi, det virkede som om du, Martin, hældte mest til at komme afsted så tidligt som muligt?
Som sagt er jeg frisk på uge 9, 10 eller 11.
Mht. indhentning af priser afhænger det jo af hvilken standard, afstand til lift, fly/bil osv. der er stemning for...
Martin 19/12 2009 16:30
Hej igen
Jeg har ikke de store ønsker, bare helt ikke i ugerne 7 & 8. Ellers er jeg åben for forslag.
Maria 19/01 2010 15:09
Har kopierey mit indlæg fra forummet, se om det evt kunne være noget.
Vi har en plads ledig til canazei i uge 5 med afrejse d 29-1. Vi har en 2 værelses lejlighed hvor vi er 3 hoveder (den 4 er blevet skadet:(, derfor en ledig plads) 1 pige og 2 fyre på plus/minus de 30.
Vi er gode skiløbere, der kører mest "on pist" og ikke siger nej til lidt afterski, dog er vi på pisterne næste dag:)
Turen er med tog, liftkort, og lejlighed.
Skriv hvis du lige står og mangler en hyggelig skiferie!
J B Lind 22/12 2009 18:18
Hej
Jeg er frisk på ski nu d. 2 jan 2010 og har de samme ønsker som Finn.
(dog ikke fra Karup da jeg er fra nordsj) Jeg er 46 år og frejdig
til det hele - altså på bjerget !
Mvh Lind
Finn 29/12 2009 12:08
Hej igen igen igen
Hvis det er sådan at vi skal have fundet ud af noget til uge 1, er det ved at være sidste udkald. Så derfor - kom lige med en melding om hvem der er 100 % klar til at tage afsted i uge 1 så vi kan komme videre. Skal vi bestille restplads ved Team Benns er sidste chance i morgen.
Hilsen Finn
Lindafsind 29/12 2009 13:16
Hey igen
Jeg er sådan set 100 på. Jeg har støvsuget endnu engang helt ned i detaljen
og der opstår altså et "afgangsgeografisk" problem ! Jeg har indhentet et tilbud fra Team B. til Pension Silian i Saalbach men med fly fra kastrup. God pris - bedre endnu, hvis vi er flere. Jeg er væk fra min pc i nogle timer, men tænder så snart jeg kan igen.
Hilsen Lindafsind