Danski eller Slopetrotter

Bjørn 09/07 2013 11:41

Hej!
Jeg står og vil gerne afsted som guide næste sæson. Jeg har brugt lang tid på at finde informationer om de enkelte selskaber, og er endt med at sende en ansøgning til Danski og Slopetrotter, hvor jeg skal til samtale hos begge selskaber. Jeg er dog allerede nu kommet i tvivl om, hvilket af de to selskaber jeg helst vil afsted med, hvis jeg nu skulle være så heldig at få tilbudt et job hos dem begge.
Så er der nogle af jer erfarne skibumser, der har erfaring med enten Danski eller Slopetrotter eller måske endda med begge, som har nogle erfaringer I kan dele, som måske kan pege mig i den rigtige retning?
Løn?
Arbejdsbyrde?
Typiske gæster?
osv., alt har interesse...

På forhånd mange tak!

Kommentarer:
Der er i alt 1 svar i denne forumtråd.

Stinne 14/08 2013 04:31

Sv: Danski eller Slopetrotter

Hej Bjørn.

Jeg har arbejdet to sæsoner for Danski tilbage i 2007-2009. Jeg arbejdede i Kitzbühel som er en meget speciel destination idét vi på det tidspunkt var det eneste hotel i Danski i Østrig og på den måde var meget selvkørende. Deruodver er Kitz en ret speciel destination idet det er en velhaverby.

De typiske gæster i de to firmaer kan man ikke rigtig udtale sig om, det afhænger 100% af destinationen! Men jeg vil sige at Danskis gæster spænder i alt fra børnefamilier, til firmaer, unge som gamle så der er alle slags gæster - og udfordringer hermed.

Lønnen som guide var dengang meget ens i alle firmaer, da der er rift om pladserne. Jeg ved at man i Slopetrotter har mulighed for at få bonus hvis du sælger mange arrangementer som f.eks. picknick - og det fik man ikke i Danski.

Arbejdsbyrden er ret ens da du skal lave det samme som guide i de forskellige firmaer. Transferdagene kan være rigtig lange, oftest fra meget tidlig morgen/nat til sen aften. Men det er det hele værd. En sæson er noget du kommer til at se tilbage på hele livet - og tro mig, når man først har været bums én gang, er en almindelig uges skiferie aldrig nok igen.

Du skal gøre op med dig selv hvilken type destination der passer dig bedst, skal der være mange unge og knald på afterskien eller skal det være mere stille og roligt.

Du er velkommen til at stille flere spørgsmål hvis der er mere du er i tvivl om.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen