Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mikkel 24/01 2010 22:47
Hej Snevenner.
Jeg går og overvejer at købe mig et par nye skistøvler. Da mine fødders form til tider kan være lidt vanskelige, har jeg selvfølgelig været ude at prøve lidt forskelligt og er endt op med 2 par der går an.
Det ene par er Dalbello's Voodoo, som i mine øjne også er de pæneste, men er en Freeride støvle.
Det andet par er Atomic's Hawx 100, som også sidder ganske ok, men er ret så grimme (igen en personlig mening).
Atomic får ret gode anmeldelser rundt om på nettet og virker som et oplagt valg, da jeg pt står ca. 80-85% på pister.
Jeg har dog de sidste par gange taget flere og flere afstikkere ud i den bløde sne og finder det umådeligt sjovt at dreje rundt, køre baglæns og forsøge mig med noget der ligner hop når chancen byder sig.
Derfor hælder jeg lidt til Voodoo'en, men jeg ved ikke helt om den er for "blød" til mig når der skal races på pisterne?
Er der nogle af jer, som har erfaringer med nogle af disse støvler?
Håber i kan hjælpe.
Med ønsket om god sne.
Mikkel
Peter Hansen 26/01 2010 22:48
Sv: Dalbello Voodoo Vs. Atomic Hawx 100
Hej! Har ikke prøvet Atomic Hawk 100 - men kan se at støvlerne har fået det bedste resultat i Tænks test. Tænk´s test plejer at være ret grundige.
De skriver bl.a. "En rigtig god støvle, som giver god styring af skiene samt et rigtig godt ben- og hælhold. Den er fundet til 2800 kroner og er dermed også en af de billigere støvler i testen.
Brugerne er yderst tilfredse med den, både når det gælder løb og brugervenlighed. Selv kold er den rimelig nem at tage på.
Støvlen er også fint isolerende, og den har Recco lavinesporingssystem."
Håber at det var til hjælp! Jeg har ihertfald tænkt mig at prøve støvlerne.
Joos 27/01 2010 19:56
Jeg har købt Hawx 110'ere, og de er kanon gode... Isolerer godt, og er rigtig dejlige stive (læs: super præcis kraftoverførsel til skiene).
Kvalitets mæssigt kan du sagtens købe Hawx'en, dog skal du ud og prøve dem, da alle støvler og fødder er forskellige, og det kan være at det måske er en helt tredje, eller tiende støvle du prøver der passer dig perfekt...
Held og lykke med det
Joos
Mikkel 28/01 2010 13:01
Tak for jeres input.
Jeg har valgt disse to støvler, da de er de eneste to der sidder ok på mine mærkelige fødder ;o)
Omkring Hawx 100 vs Hawx 110 synes jeg at 100'en sidder bedst til hælen (kan godt være det er indbildning og forhåbentlig, da 110'eren er pænes..).
Jeg har også lige bemærket at Voodoo'en er opgivet til at have et flexindeks på 75-85, hvilket måske lige er i underkanten.
Er forresten blevet fortalt at Atomic's flex er ca. 10 mindre end Salomons. Mere til sammenligning.
Men regner med at prøve støvler igen senere idag.