Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Anette 09/01 2011 23:47
Er en erfaren skiløber, men har stadig behov for en lidt blødere ski, så skiløbet ikke bliver for svært. Er Crossmaxx 10 årgang 2005 et forkert køb hvis ovenstående skal tages højde for ?
Jeg er ikke interesseret i at købe de helt nye modeller, så hvis der er nogen der har en anden idé til et mærke og model der kan passe, vil jeg meget gerne have input.
Kasper Pedersen 10/01 2011 04:02
Sv: Crossmaxx 10 årgang 2005
Min far købte den ski for et par år siden, og jeg hadede den helt urimeligt meget :) Synes den var dårlig til alt..
Kort efter fik jeg ham over på en Fischer RX-8, som var en helt fantastisk ski - ekstremt let at køre og stadig god på hardpack..
Du kunne evt. også bare overveje at købe en dameski - de er bl.a. lavet til kvinder som har brug for en blødere ski og lettere skiløb..
Anette 10/01 2011 13:00
En dameski var også umiddelbart mit første bud ... blev tilbudt en crossmaxx 10, men en helt urimeligt hadet ski lokker ikke nær så meget nu :-) Tak for yderst velformuleret svar !!
I forhold til dameski har jeg kunnet læse mig til meget godt omkring K2-nine sweet Luv og burnin Luv ... er det ski, som der er nogen der har noget at sige om ?
Kasper Pedersen 10/01 2011 15:45
Det skal lige siges at det ikke er alle der føler sådan om Crossmax'en :)
Ift. de to dameski ser det ud til at Burnin Luv er en del mere stiv end Nine Sweet Luv.
Anette 10/01 2011 18:11
Så umiddelbart tænker du, at sweet Luv er bedre til at understøtte den tiltider manglende teknik ? Og er det bedste til den erfarne skiløber der ikke har behov for den store fart, men istedet en ski der er nemmere at styre ?
Kasper Pedersen 10/01 2011 19:06
Ja det formulerede du meget godt selv :)
Den stivere ski vil kræve mere fart og kraft for at blive bøjet, men den vil til gengæld også være bedre på hardpack/is.. Men Sweet Luv er nok at foretrække..