Black Week tyvstart - spar op til 25% 🔥

Canada, Whistler

camille 23/09 2005 01:38

hej...
jeg tager til canada, whistler i januar og februar 2006, Men har problemer med at få et billigt sted at bo, eller bare en bllig seng i et par måneder. hvis nogen har været der eller kender nogen der ved lidt om området mht bolig osv. må man meget gerne kontakte mig, jeg har bestilt rejsen så det er super vigtigt... håber nogen kan hjælpe....
mvh. Camille Crone

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

signe 25/09 2005 22:27

Sv: Canada, Whistler

Hej Camilla

Jeg var en sæson i whistler i 01 , super fedt sted. De er stedet du aldirg blliver træt af. Det er desværre super svært at finde noget at bo i. Der ligger 2 hostels i den del der hedder creek side. Jeg kan desværre ikke huske navnene. Det ene kostede dengang ca. 2000 kr. pr. måned. Jeg blev desværre taget ved røven af dem men blev inlugeret i det andet hostel til den dobbelte pris.
Hver uge udkommer der en gratis avis der hedder the piste eller noget i den retning. Den er super nem at finde, lige som urban her hjemme. Der er der flere boligannoncer. Ellers er det bare om at spørge hvor de andre på pisterne bor og om de kender nogen der osv. De er alle sammen super hjælpsomme.
Jeg vil anbefale dig at prøve at ringe derover til nogen forskellige hoteller el. lign. de kan hjælpe dig.
Jeg vil anbefale dig at finde noget snart. Whistler har hvert år problemer med arbejdskraft fordi folk ikke kan finde noget sted at bo. Tror heller ikke det bliver bedre af at de har vinter ol et af de kommende år. God tur. Gid det var mig.

tibandfib 25/09 2005 23:21

Sv: Canada, Whistler

Var selv 12 uger i Whistler sidste vinter. Helt fantastisk sted, selvom der var mangel på sne i februar og marts.

Man skal regne med ca. $1000 pr md. hvis du deler et værelse med mindst en anden person. Man bor typisk på en Condo (ferielejlighed), der har 6-10 senge i 3-5 sovværelser, plus bad, køkken, stue osv. De fleste steder i Whistler er beregnet til familier, men lidt uden for byen i Creekside og Nordic er der flere muligheder for grupper af ski bumser. Fra Creekside tager det 10 minuter at køre ind til byen med bussen, som iøvrigt kører indtil kl.03.00 om natten hvis man skal i byen. Der findes også barer I Creekside ? bl.a. Dusty?s og Hoz?s. Condos ? se local-avisen ?Pique? www.piquenewsmagazine.com eller forum på www.riders.dk.

Skiløb ? ja, helt fantastisk. Flere kilometre pister end i nøget andet sted i America eller Canada. Langt mere end man finder i Europa ? kun ?3 Valleys? i Frankrig kommer tæt på. Dertil en hele del off-piste, som ligger indenfor ski området og derfor er omfattet af ski-patrol og dækket af din rejseforsikring. Plus fun-parks and pipes, ?deep and steeps?, bumps, heli-ski, backcountry, snowmobile-tur og meget mere.

Liftkort ? bedst at man køber et ?Season Pass? ? jeg regner at de fleste der læser mit indlæg vil derovre i mindst 4-6 uger. (Kan købes on-line - www.Whistlerblackcomb.com - der er penge at spare hvis du køber inden 16. oktober.)

Skiskole ? helt I toppen. Jeg fik undervisning af instruktører der havde været med til bl.a VM i Freestyle og i Powder 8. Prisen er ca. $200 pr person pr dag hvis man vil ud og køre med Level 4 (de bedste) instruktører i grupper af 3-6 personer. Selv tog jeg Level 1 og Level 2 instruktør-uddanelsen sidste vinter - www.snowpro.com

Mad, drikke og underholdning ? ca. samme priser som i DK. Regner med ca. $250 om ugen i lommepenge til mad, drikke, Starbucks, entre, biograf, taxi, bussen osv. Bedste mad-tilbud er ?set menu? hos ?Old Spaghetti Factory? - $12 for det hele. Pas på ? under 19 år gammel, kommer du ikke ind på mange af barerne (på spise-restauranter bliver du henvist til ?familie afd? med nul alcohol). I Canada, nul foto-ID (x 2, husk pas og kørekort) er lige med nul drinks ? og alle bliver kontroleret op til ca. 25 år.

Transport - Fly Zoom (lavpris) eller British Airways London -Vancouver. Lufthansa fra Frankfurt til Vancouver. Priser ca. £400 - £600 eller ? 640 ? 960 tur/retur.
Fra Vancouver Airport kører man med bussen fra selskabet ?Perimeter? som man bestiller on-line ? ca. $65. (www.perimeterbus.com)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen