Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Jesper 04/11 2004 14:52

Hejsa

Hvilke destinationer kan I anbefale når det drejer sig om Canada. Er der nogen som har erfaringer med hvilke rejsebureauer, der er gode.

Vil I mene at 8 dage er for lidt i Canada?

Hvad får man for de ekstra penge det koster at tage til Canada i forhold til Europa?

Lad mig høre hvad I har at sige ...

mvh

Jesper

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

søren 14/11 2004 13:40

Sv: Canada?

lyder satme godt ;o) - godt indlæg !

jeanette 14/12 2004 20:47

Jeg har også været i Canada en sæson, i Vancouver området. Whistler er et kanont sted, og helt klart et besøg værdigt! ellers skulle nogle af verdens bedste ski-steder ligge i Canada, specielt i Rocky Mountains. Jeg har ikke selv stået der, men kørt igennem det (uden sne) og naturen er usammenligenlig:) jeg vil også sige at 8 dage er for lidt, men det afhænger jo af temperament og selvfølgelig pengepunge. God tur!

Thorsen 04/11 2004 20:00

Hvilken destination der er bedst i Canada, er jo lidt svært at svare på - det kommer helt an på hvad du søger.
Der har netop været en tråd om dette emne inde på riders.dk og her var mange tilhængere af Whistler trods det fact at det er forholdsvis dyrt at leve og bo der.
Jeg har haft to sæsonen i British Columbia i henholdsvis Red Mountain og Whitewater. Det er to miniputområdet der begge får utrolig meget sne! Op til 12-15 meter pr. sæson!
For begge steder gælder at det er et sted man tager hen for at benytte sine skind eller snesko - dvs pisterne er jævnt kedelige og parker er ikke-eksisterende, men offpisten er helt fantastisk! Tjeck evt. disse links:
http://www.redresort.com/
Og, ja, jeg synes bestemt at 8 dage er for lidt! Mindst 14 og allerhelst 30 dage eller mere ;) Man bliver let bidt af atmosfæren og 8 dage går MEGET hurtigt.
Skal man absolut holde det nede på 8-10 dage ved jeg at Langley Travels laver nogle gode "Ski around the rockies" ture på ca 10 dage. Og det har de gjort i 6-8 år så de ved hvad de har med at gøre.
Hmm, hvad får man får de ekstra penge? En oplevelse at en helt anden skikultur - jeg mødte en utrolig venlighed bla fra en masse skibumser der gerne ville vise os de gode steder i backcountry'en; Meget mere blød sne pr. uge - pga. det store snefald; At være blandt en masse gode skiløbere - folk ser typisk offpisten som det sublime skiløb ikke kun pisteløb som folk stiller sig tilfredse med i Europa - hr. og fru. Jones er altså også ude at køre offpiste i weekenden!!; Masser af fedt skovskiløb; ... og meget andet! Prøv det, det HOLDER!!
Skriv bare hvis du har spørgsmål...

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen