Bindinger til Salomon Rocker 2 108?

Dennis 06/12 2013 11:38

Hej herinde!

Sidste år lejede jeg Salomons Rocker 2 model i Val Thorens og forelskede mig. Der er nu siden kommet en ny model, og jeg har derfor solgt mine 2 par ski og har i sinde at købe mig et par nye Rocker 2.

Hvis nogen har set dem på lager/til salg andre steder, så hører jeg gerne om det. Jeg bor lige ved siden af Skishop på Strandvejen, men det ser ud til at de kun får 122mm modellen i år.

Mit spørgsmålet går på bindinger til skiene.
De kommer gratis med Z10. Og så kan der ellers tilkøbes Z12(600kr), STH213(1400kr) eller STH216(1800kr).

De gange jeg har købt ski, har der fulgt bindinger med "automatisk" uden jeg tænkte over, hvilke det var.

Kan nogle komme med pointers til, hvad jeg skal gøre her? Hvad mister jeg ved at vælge Z10? Jeg vil i sagens natur gerne gøre det så billigt som muligt, men jeg vil heller ikke gå på kompromis.

Jeg er 180 og vejer 85kg. Jeg er på ski 1-2 uger om året, og jeg opholder mig helst i så dyb sne som muligt.

På forhånd tak,
Dennis

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Lars T 02/01 2014 15:59

Sv: Bindinger til Salomon Rocker 2 108?

"Så dyb sne som muligt" - Så er det da 122 modellen med et sæt STH bindinger du skal ha fat i.!

Jeg kan skaffe en ny 108'er på 190cm med STH12 oversize binding til 4400,-

Michael Alstrup Andersen 02/01 2014 19:46

I det lange løb vil du blive glad for at have opgraderet til evt. STH2 13 WTR, den nye STH2 er en virkeligt lækker binding, både som 13 og 16. Der er en god grund til at den er lidt dyre end Z12, den er simpelthen det bedre, du skal ihvertfald helt undgå Z10'eren.

Søren 06/12 2013 17:39

hej dennis.

Ud over din vægt kommer jo helt an på dit niveau og ambitioner? vil du droppe klipper og have mulighed for at køre dine ski "hårdt", skal du naturligvis have mulighed for at køre med en høj DIN-indstilling.

jeg synes du skal ringe til butikken og få noget vejledning inden du køber noget som helst. De har i øvrigt nogle meget kompetente medarbejdere i Surfline.

MVH

Søren

Sebastian 08/12 2013 10:41

Hej Dennis,

jeg synes som udgangspunkt at du under ingen omstændigheder skal blive ved Z10'eren.
Har selv erfaring med den og synes ikke der skal ret meget til at ødelægge den, hvorfor den så ikke passer særlig godt i offpisten.

Personligt ville jeg uanset hvad gå med en binding fra STH-linjen da det er rigtig gode og troværdige bindinger. Det ville næsten være ærgerligt at proppe et par "rookie" bindinger på en så god ski.

Men som Søren siger, ring ned og snak med dem i Surfline - Men tag for guds skyld bare ikke Z10'eren.

Vh
Sebastian

Dennis 09/12 2013 13:59

Tak for svar begge.

Jeg har allerede talt med surfline. Jeg ville bare gerne lige have et svar, der med sikkerthed ikke var givet med salg som bagtanke. Jeg har aldrig handlet hos surfline før - det er på ingen måde for at nedgøre deres ekpertise eller noget.

Det jeg søgte var jo nok et svar ala: "Ta du bare en Z-binding, det kommer du ikke til at mærke alligevel" :-)

Jeg har dog ingen steder mødt positive holdninger overfor disse bindinger, desværre.

Jeg synes det er lidt meget, at give 1400kr oveni skienes pris på 4200kr. Men det er selvfølgelig fordi, jeg havde sat næsen op efter ski til 4200kr totalt.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen