Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Henrik.. 29/01 2009 14:53
jeg er en af dem der ville prøve at instille sine nye bindinger selv så dette er måske et lidt underligt spørgsmål. Når man taler om vægten man skal justere sine bindinger efter er det så med ski tøjet (støvler og det hele) på eller uden?
Der er en væsentlig i vægten..
håber at få et svar.
mvh Henrik
Thomas Frandsen 02/02 2009 16:07
Sv: Bindinger??
Hej Henrik
Indstillingen på bindingerne har ikke kun noget med din vægt at gøre, men også meget med din erfaring på ski. Som erfaren skiløber vil man ofte stille bindingerne lidt højere end ens vægt, da de helst skal sidde lidt bedre fast ved høj fart. Desuden vil en offpiste ski også ofte stå lidt højere.
Antaget at du er en alm. øvet skiløber med omkring 10-20 uger på skiene vil jeg stille bindingerne ca. 10-20kg under din vægt. Om det er med eller u. tøj er fuldstændig ligegyldigt, da det er detaljer. I princippet må det dog være m. tøj, da det er vægten bindingerne udsættes for der er afgørende. Sæt til at starte med bindingerne lidt lavt, føler du at de falder af for let kan de jo altid stilles op.
80kg ~ 6-7 på for- og bag-binding.
Henrik 03/02 2009 19:40
hey frandsen...
tusind tak for informationen...
satte lige lidt flere perspektiver i spil. :)
prøver at starte stille ud og se hvordan det går
tak for hjælpen :)
Lars 03/02 2009 20:57
Hej prøv at gå på DinSetting.com, der står hvordan producenten havde tænkt det. Mine bindinger stod meget stramt, og det er altså knæet der ryger hvis ikke skien falder af.
Bare min 25øre