Bedste skijakke til ca. 2000 kr.

Lars Risom 06/12 2007 12:19

Hej :D

Jeg står for at skulle investere i ny skijakke ! Budgettet rækker desværre ikke længere end de 2000 kr. (ca).

Jakken skal bruges 2-3 gange årligt, og jeg tager hovedsageligt sydpå på skirejser.

Nogen forslag til bedste køb af jakke? evt. kvalitet/pris ?

På forhånd tak

Kommentarer:
Der er i alt 14 svar i denne forumtråd.

Jakob Tofte 07/01 2008 22:58

Sv: Bedste skijakke til ca. 2000 kr.

Hej,

Jeg har jo altid sværget til Peak Performance.
Jeg synes de laver nogle fede jakker og så er de suveræne at stå på ski i.
2000 kr. er ikke meget i forhold til Peak, men netop nu er der udsalg, og du kan finde Peak skisæt med 40% rabat. Bl.a. i Field's Peak-butik.
Så hvis du er ligeglad med om det er sidste års model, så kan du altså købe dig et klasse skisæt med stor besparelse.

Skihilsen
Jakob

Martin 19/12 2007 09:35

En softshell, en skiundertrøje og en t-shirt...det skriver en debattør...som værende alt han bruger??
Er du viking eller hva??
Det lyder da fuldstændig åndssvagt og for lidt med mindre du kun er til påske-ski...
Hvad gør du når du står på Valluga el. Chime de Charon i minus 22 med en windchill som svarer til minus 35 grader????

Mads 19/12 2007 11:04

Hej Martin

Så så.

Viking eller ej, det er det jeg står med. Jeg synes ikke det er specielt åndsvagt, det passer tværtimod meget godt til mit behov. Mennesker er jo heldigvis forskellige også når det kommer til hvor meget der skal til for at de føler sig varme.

Nu kan jeg ikke påstå (og mener heller ikke jeg gjorde det) at have stået på den der knold og med den type vejr som du referere til. Så jeg kan da ikke vide om det har været for lidt tøj lige der. Men selvfølgelig hvis det er den situation du står i 95% af din tid på ski, så fred være med det.

Kunne jo også være at jeg var lidt godt polstret fra naturens side ;-)

Jeg skrev da ikke mit indlæg for at promovere mig selv som en eller anden macho i en konkurrence om hvis er længst. Faktum er at hvis jeg tog mere tøj på end det jeg beskriver, ja så ville jeg stor svede, hvilket sandsynligvis ville medføre at jeg frøs i liften på vej op igen.

For så lige at afslutte, så har jeg stået på ski ved Bad Gastein, Canazei og Hafjell i uger varierende fra uge 5 til 10. På Hafjell var temperaturen da omkring minus 15.

Mvh
mads

Nikolaj Rask Pedersen 12/12 2007 16:52

Du kan prøve at tage et kig på nogle af de Diel modeller, der bl.a. forhandles her på siden. Det er gode jakker til fine priser. Jeg kører i denne jakke: http://www.skisport.dk/auktion/vare/784/?1841976289
Den har i hvert fald med succes ført mig tør igennem både regn og slud.

Marc 12/12 2007 20:24

Sportmaster har i øjeblikket en super jakke fra Columbia til 1699 kr.
Det er model Selkirk (http://www.columbia.com/Product.aspx?top=1&p=5125&cat=110&viewAll=False) som ellers har en vejledende udsalgspris på 4000 kr. Fås kun i sort.

Den er vandtæt op til 25.000 mm og er naturligvis også åndbar. Der følger desuden aftagelig microfleece med.

Et super godt køb til prisen (og i det hele taget)

Jeg ved at sportmaster i Lyngby har en del på lager, hvis du skulle bo i nærheden.

m.v.h

Marc

Michael Alstrup Andersen 13/12 2007 09:47

Tag ned i din lokale sportsforretning og se på jakker, de vil ofte også kunne anbefale nogle..

Har selv en The North Face jeg er utroligt glad for, den bruges også herhjemme og er rigtig lækker at have på. Samtidig har jeg aldrig frosset med den på skiferie, heller ikke oppe i højderne i blæst hvor de andre har frosset.

Mads 06/12 2007 13:03

Hej Lars

Jeg ved jo ikke hvilken type af jakke du foretrækker, men jeg kan ihvertfald anbefale Haglöfs Sharkfin. Jeg har den selv i udgaven med hætte som er lidt dyrere, men uden hætte kan du få den til 2000 i toursport.

Jakken er en soft-shell, dvs uden noget for. Normalt behøver jeg kun en almindelig HH svedtrøje og en t-shirt under, og på ekstra kolde dage en ski pullie. Jeg synes at jakker af shell typen er bedst, da de giver én bedre mulighed for at regulere varmen.

Jeg har set at andre her på siderne mener at soft-shell ikke er vandtæt, men jeg har ikke haft problemer med det. Og jeg har haft min andel af cykelturer i regnvejr dette efterår.

En ekstra bonus ved soft-shell er, efter min mening, at du får en jakke der ikke er dedikeret til ski. Den kan bruges efterår, vinter og forår herhjemme, og så er der jo lidt mere 'value of money'.

Mvh
mads

Snemanden 13/12 2007 12:40

Hej Lars,

Har en Salomon 3i1 til salg. Jakken er brugt ca. 10 dage og kun til ski.

Jakken er grøn, størrelse M, nyvasket og imprægneret. Nypris i foråret 2007 kr. 2000.- Men jeg vil være glad for kr. 900,- ;)

Skriv din mail hvis du har interesse.

Bedste skihilsner.

Kent Hansen 06/12 2007 21:35

hvad med en tur i stadium. billige jakker med stor funktionalitet. bla. EVEREST FREERIDE JKT eller en peak soft shell til 1999

mvh kent

Lars Risom 14/12 2007 00:41

Hej Snemand :D

Jeg har "desværre" selv lige fået den som en tidlig julegave, så må desværre afslå dit tilbud. Ellers tusind tak, det var meget elskværdigt af dig !

Med forhåbninger om en kanon skisæson

Lars Risom

Snemanden 14/12 2007 10:18

Hej Lars,

Jamen - tillykke med din nye jakke ;D

Jeg havde ingen problemer med hverken kulde eller "våd" sne og bliver
det for varmt, er det blot at pille "fleecen" ud. Ved at guiderne fra Ski1, har brugt denne jakke de sidste par år.

Også rigtig god sæson og jul til dig.

Bedste hilsner

Jacob Bruun 07/12 2007 00:00

Jeg har en salamon 3in1 jakke. Softshell og med udtageligt for.

fra surf&ski:
Salomon Snowtrip 3:1 Jacket M
Superlækker skijakke til pisten og i city med 3:1-funktion med aftagelig indersoftshelljakke. Med ventilationspanel. Pudseklud. Liftkortlomme. Aftagelig justerbar hætte. Snefang. Diverse lommer. Virkelig value for money.
FARVER Grå, Sort, Rød, Blå, Orange
STR s, m, l, xl, xxl
PRIS 2000,-

Lars Risom 07/12 2007 08:24

Hej Jakob

Præcis den Salomon jakke var jeg selv inde og kigge på i går :)

Synes den virkede lækker til prisen, men hvilke personlige erfaringer har du med den mht. vandtæthed og varme?

Tak til jer alle for svarene, det er alle spændende bud !

Mvh. Lars

Thomas 26/12 2007 02:12

Uden at kende Mads, så støtter jeg ham 110 pct. Det er et simpelt spørgsmål om det kendte 3-lags princip. Til info, har stået på ski et utal af gange i Valle da Aosta dalen i Italien (grænser op til Mont Blanc), Val T., Tigne samt Saalback. I år går turen til Badgastein ... :)

Inderst: Svedtransporterende undertøj (HH, Newline etc)
Mellemlag: Lang trøje á la løbetrøje, tynd fleece etc.
Yderst: En skal jakke, soft shell jakke eller en rigtig skijakke med for.

Sveden skal transporteres væk fra kroppen, det sørger det svedtransporterende undertøj sig af. Dernæst kan man vælge at tage en t-shirt på (men bomuld suger fugt til sig), eller man kan vælge at tage endnu en svedtransporterende stykke tøj på (tykt eller tyndt). Yderste skal man have et stykke tøj som er 100 pct. vindtæt og som minimum er vandafvisende.

Nå, men ovenstående var jo egentlig et lille sidespring. Spørgsmålet lød oprindeligt på valg af jakke til ca. 2000 - hvortil jeg varmt kan anbefale en Soft Shell jakke. Den er langt mere anvendelig end en egentlig skijakke. Desuden er det langt mere sandsynligt at vi har mellem -2 til -10 grader sydpå end vores nordiske skiområder, hvor det jo er betydeligt koldere vejr! Endnu et argument for at indkøbe en soft shell. Men i sidste ende er det jo heldigvis helt op til dig at afgøre hvad du beslutter dig for.

Jeg har valgt "side" i julegave ... en Peak Performance soft shell jakke (model G21450001). Pris 2000,- og den af den er virkelig lækker :)

Ciao
Thomas

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen