Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Morten 27/10 2005 17:03
Hejsa
Nogen der har været i badgastein og kan fortælle lidt om området? Her tænker jeg på hvor sammenhængende området er, hvor meget man ska køre med skibus og hvor længe man ska stå i kø i lifterne.
Mvh
Morten
Henrik Toft 29/10 2005 14:08
Sv: Badgastein???
Hmm
Jeg har været i Badgastein et par gange, sidste gang var i Marts 2005 - alt var perfekt bortset fra at solen og varmen havde taget deres del af pisterne... Min mening om området er ikke forbandet positiv, set i forhold til mange andre områder. Jeg mener ikke at Badgastein er i Top 5 i Østrig. Tidligere har jeg sagt at området ikke høre hjemme i Top 10, dette var baseret på et ophold i uge 7 2003 (mener jeg.
Jeg vil dog gerne der ned igen - men det skal være ente i uge 1-5 eller 9-13.... Ikke et supersted i højsæsoner.
Jeppe 31/10 2005 21:31
Mht Sportgastein så er det noget man skal prøve i BadGastein. var der den sidste dag da jeg var der og fortryder det bittert. havde jeg vidst det havde jeg brugt et par dage der. vi havde en blanding af slush og jord på pisterne omkring Bad/dorfgastein, dog lidt mere iset i højderne, men sportgastein var spitzenklasse. men vil sige at gasteinertal et et besøg værd. specielt hvis man også er til natteliv. det er sgu heller ikke det der mangler.
men god tur til alle
ps jeg tager 5 måneder. er som et lille barn før juleaften,
Helene 27/10 2005 18:44
Jeg var der i påsken sidste år og liftkøer var der ikke meget af. Det eneste sted hvor der var liftkø var i Sportgastein, men det åbnede også først sidst på ugen og så skulle alle selvfølgelig derover.
Området består af 4 områder hvoraf de 2 er meget små og de 2 øvrige er store.
Man skal desværre køre rigtig meget med skibus og det er bestemt ikke nogen fornøjelse. Vi brugte en time på at komme fra Badgastein til Bad Hofgastein og måtte stå op hele vejen, da bussen (i øvrigt i begge retninger) var totalt proppet. Specielt ikke fedt med ski og skistøvler. Busserne mellem områderne kører ikke specielt ofte, så det gælder virkelig om at planlægge.
Bortset fra det, så er der mange gode pister at løbe på.
Ivan Rafn 27/10 2005 22:59
Øhm....
Der er, altså, ingen grund til at tage skibussen for at komme til Bad Hofgastein-skiområdet.
Man kan køre derover på ski, fra Badgastein (igennem Angertall).
Der er 3 pister som går derover (1 sort, 1 rød og 1 blå).
Helene 28/10 2005 09:07
...ja ok der var lige en lille skrivefejl, der skulle ikke have stået Bad Hofgastein men Dorfgastein.
Peter N. 28/10 2005 09:43
BAdGAstein er ok. Som andre her på sitet skriver, så er byen ret kuperet, og lidt køren i skibus kan ikke undgåes. Selvom der måske kun er få hundrede meter til nærmeste lidt, så er det måske op ad en kategori 1 stigning som gør skibusserne nødvendige.
Området ved selv BadGastein er godt -og stort nok til nogle dages skiløb. Især den 11 km.lange pist fra Hohe Scharte tror jeg det hedder, er helt suveræn, og trækker helt klart din skitur op. Pisterne ned mod byen var temmelig isede i uge 9 sidste år,på trods af ellers godt snefald. DorfGastein er ok og stort nok til et par dages løb også. Området ved SportGAstein ligger noget højere, men der nåede vi aldrig ud, men hørt at der skulle være godt skiløb med lange nedfarter derude.
Men, ellers er selve byen ikke specilet spændende og afterski ret begrænset. Baren Silverbullet hvor der er livemusik kan dog anbefales.
Men, alt i alt ikke et område jeg umiddelbart vil vende tilbage til.
Simon 28/10 2005 16:48
For mig var Bad Gastein et herre fedt sted. Selvom det var midt i højsæsonen oplevede man aldrig de lange liftkøer. Afterskien var også kanon - der var gang i den hver aften.