Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Morten Holm 26/02 2007 20:57
Jeg er nybegynder - men vil gerne have mine egne ski da jeg bruger noget tid på sydalpin/Vallåsen, jeg har fået tilbudt et par Atomic SX7 fra 2006. Jeg har læst mig til at det skulle være en begynderski - er der nogen der har erfaring med denne ski ??
Hans Meulengracht 02/03 2007 22:07
Sv: Atomic SX7
Må jeg spørge om der i denne forbindelse er nogen der kender SX Carbon? er den lidt i stil med SX 7?
Søren Hjelholt 28/02 2007 15:13
Jeg ved ikke om jeg vil kalde det en decideret begynderski.
SX 7 er en Cross ski, dvs. at den har en relativt blød forski, som kan tage imod bump og hop. Den har så en relativt stiv bagski, som gør at den svinger godt, hvis man altså forstå at lægge vægt på den.
Skien kan sagtens køres af en begynder, men man får nok mest ud af den, hvis man har teknik til at lægge vægt på skien, da den så fjedrer hårdt tilbage.
Jeg har selv kørt en enkelt sæson på en SX 7, som jeg var superglad for. Den er sjov på pisten, men kan ikke anbefales til offpiste, pga. den smalle talje.
Jeg valgte at prioritere nogle ski til mere offpiste og park, og var nødt til at sælge mine SX 7. Jeg savner dem stadig ind imellem når jeg kører på pisten.
Min søster kører på SX 7, og kom allerede til at savne dem, da hun en enkelt dag havde lånt nogle andre ski.
Jeg tror roligt du kan tage imod tilbuddet, da det er en ski du sagtens kan køre på nu, og senere, når du bliver bedre giver den stadig masser af god skiløb. Dog ikke hvis du skal i offpisten.
mvh.
Søren Hjelholt
Morten Holm 01/03 2007 13:33
Mange tak for dit input - jeg har købt dem og de skal prøves for første gang i weekenden. Jeg glæder mig helt vildt på baggrund af din beskrivelsen.