Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Thomas Balslev Hansen 09/12 2010 21:49
Hejsa
Jeg afslutter snart et vikariat en SFO, og er igen en fri mand :)
Inden vikariatet var jeg på dette eventyr: www.bobandtomontour.com
Nu venter nye eventyr. Til april skal jeg forhåbentligt ud at sejle.
Indtil da har jeg masser af muligheder.
En af mulighederne er at kombinere skiløb med arbejde.
Jeg søger derfor kontakt med personer der kender et sted der søger arbejdskraft efter nytår.
Jeg er 31½år, uddannet pædagog, har arbejdet på behandlingshjem 5år.
Ellers har jeg flere års erhvervserfaring fra bl.a. planteskole, restaurant (opvasker/tjener), frugtplantage i NZ, Kiosk, Børnehave, Behandlingshjem, SFO...
Arbejdets karakter har ikke den store betydning. Et sted hvor jeg også kan få logi er at foretrække.
Har heller ikke favorit lokationer. Har efterhånden været en del steder.
Har ca. 15 ugers erfaring på ski, men er ikke uddannet skiinstruktør, så må ikke arbejde som sådan.
Hvis ovenstående har interesse, så send en mail. Jeg har masser af referencer fra folk jeg har arbejdet for, og boet hos (couchsurfing)
Spændt på om en sådan "jobansøgning" giver noget respons :)
Mvh
Thomas
Thomas Balslev Hansen 11/12 2010 00:02
Sv: Arbejde på et ski-sportssted efter jul
Hej Ditte.
Mange tak for dit svar.
Mit tyske er en smule over begynder stadiet. Taler flydende engelsk.
Men vil under alle omstændigheder tjekke sitet ud, og evt. sende en mail til dem.
Mvh, og tak igen
Thomas
Rikke Fuglsang 11/12 2010 23:15
Hej Thomas.
Dig skulle vi ha hørt om i lidt bedre tid!!!
Du havde været lige en mand for os. Jeg driver og udvikler en lille dansk skiskole med nye innovative læringsstrategier. Alle vores ansatte "lyder" lidt som dig, men desværre har vi ikke brug for flere denne vinter.
Det jeg kan foreslå dig er at tage skiinstruktøruddannelsen i uge 3
http://skeasy.com/da/skiskole/kursus/trin1
Det er som regel lettere at finde job i de norske skiskoler, når man er dansker, men kravet er som regel at man har min. trinn 1.
Under alle omstændigheder er kurset super udviklende for dit eget skiløb, også selvom du måske ikke direkte kommer til at bruge det.
Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål i forbindelse med kurset - det kunne også være jeg kunne hjælpe dig videre til et evt. job et andet sted i Norge.
Med venlig hilsen
Rikke Fuglsang
Thomas Balslev Hansen 12/12 2010 19:27
Hej Rikke
Tak for dit svar.
Jeg har svaret dig via mail.
Mvh
Thomas
Per Kjær 22/12 2010 22:06
Hej
Har med interesse læst indlæg omkring skiinstruktør! Vi skal til Serfaus i uge 7 og er på udkig efter en dansktalende skiinstruktør til ungerne. Er der nogen der kan hjælpe?
Mvh.
Per
Ditte 23/12 2010 07:16
Hej Per!
Jeg skal desværre ikke selv der ned i år, men de plejer at have en eller to danske instruktører, så hvis i specifikt spørger efter det på kontoret, og evt tager det som privat skilærer, eller i hvertfald i en gruppe men med en dansk lærer, så kan det blive forklaret på dansk også, eller i hvertfald på et andet nordisk sprog!
Rigtig god tur der ed, det er et fantastisk område!
Ditte( som kun er LIDT misundelig på at I skal til Serfaus!)
Per Kjær 23/12 2010 08:39
Hej Ditte
Tusind tak for dit hurtige svar! Vi er 3 familier med 5 børn (3-6 år) som skal afsted. Som tidligere skiinstruktør kan du evt. komme med en anbefaling til hvad vi bedst foretager os med henblik på hurtigst at få lært ungerne de grundlæggende færdigheder på ski (de har ikke været på ski før). Økonomien spiller naturligvis, hvorfor vi er lidt i tvivl om de skal deltage i en gruppe, med fare for at de måske ikke helt forstår hvad der bliver sagt og en kanp så tæt kontakt til instruktøren. Eller er det bedre med en privat instruktør, hvor vi måske kan være heldige der ikke er nogen sprogbarrierer og hvor kontakten til instruktøren er det tættere, således at undervisningsforløbet er det hurtigere og dermed økonomisk er ikke er dyrere end førstnævnte?
Håber du kan hjælpe lidt på vej. Hvad vil være et rimeligt uddannelsesforløb for ungerne så de kan komme med ud at køre i børneområdet?
Per (der glæder sig meget til den forestående skiferie :-)
Ditte 23/12 2010 10:09
Hej Per
Jeg vil foreslå jer at høre om i kan lave en gruppe bare med jer! Det er et tilbudde har på skiskolen at man kan have en "familie-lærer" Og der kan i naturligvis høre om der er mulighed for dansk! Ellers så er kontakten til læreren meget meget tæt selvom man er op til 9-10 stk i en gruppe! ( man kommer som lærer til at holde rigtig meget af ungerne selvom man kun har dem i en uge!) det er også sådan at man kan kæbe frokost på skiskolen, så spiser børnene sammen med læreren i en speciel restaurant med mad tilrettelagt efter børn, der får man også en rigtig god kontakt! Jeg havde børn sidste år, som hverken kunne det ene eller det andet sprog, og så måtte man jo tage det med fagter! Jeg er sikker på at de kommer uden for børne området, de vil nok være der et par timer, og så kører de ud på listerne! ( børn lærer det utrolig hurtigt, og på en skiskole gør de bare som læreren siger, og tænker ikke over at de måske er lidt bange, hvor de med forældrene ofte går helt i panik!)
Eller kan i tage en endagstur til Sverige, nu ved jeg jo ikke hvor i landet i bor! Hvor de kan se lidt om hvad en ski er, og hvordan den virker! Jeg skal selv til Sverige og undervise børn på endags tur, da eg ikke kommer på en igtig ferie i år( jeg er gravid og tør simpelthen ikke med maven!) men bare det, at de har haft ski på før, det giver utrolig meget!
Ditte
Ditte 10/12 2010 08:33
Hej Thomas
Hvordan er dit Tysk?
Jeg arbejdede sidste år i Serfaus som skilærer, jeg ved de søger en børneskilærer, og der behøver du ikke have en anwärter! Det er klart at foretrække, og tager kun 11 dage at tage den, men ikke et krav når det er KS du søger som, og når det kun er for en enkelt sæson!
De stiller logi til rådighed, og giver rimelig godt i forhold til andre steder, om området er fantastisk!
Skiskolen er en super arbejdsplads, jeg elskede det!
Prøv deres hjemmeside, der kan man udfylde en formular!
Ditte