Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Oline Sørensen 08/10 2012 02:20
Hej derude (:
Bliver lige nødt til at spørge jer til råds..
da jeg nu har sendt en masse ansøgninger afsted til forskellige skisportsområder (søgt skiinstruktør arbejde) og ingen af dem har givet pote, har jeg valgt at tage den beslutning at jeg vil tage chancen, hvilket vil sige at jeg rejser til Whistler i starten af november uden job (dog med tag over hovedet og en lille opsparing) og så vil jeg håbe på det bedste med at skabe kontakter derover, eller måske søge et job som bartender eller noget i den stil indtil der måske dukker noget op og hvis ikke så tage hjem igen og have spildt en del penge på fly og ophold??? er det noget i ville turde satse på? eller lyder det fuldstændig hul i hovedet? jeg er lidt lost og ved ikke hvad jeg skal gøre!! vil bare gerne afsted!! (:
Mvh
Oline
Jens 08/10 2012 10:08
Sv: Arbejde i Whistler
Har du:
1) Working Holiday Visa?
2) Erfaring som bartender osv?
3) CV på engelsk?
4) Perfekt til engelsk?
5) Money - uden penge nok til dit ophold kommer du ikke ind i landet hvis du ikke har et Working Holiday Visa.
10,000 andre har samme ide som dig, så det er ikke nemt at finde arbejde derovre - og uden Working Holiday Visa kan man ikke arbejde.
Men du har jo CSIA 2, så mon ikke du kan arbejde hos skiskolen i Whistler eller andre steder i Canada? - men du skal ha' fat i Working Holiday Visa i første omgang. [Men på WhistlerBlackcomb.com er der ingen skiinstruktør jobs].
Mht arbejde som skiinstruktør andre steder som østrig, skal du tag telefonen og ringe til skiskolerne. I Tyrol er man ikke så glad for CSIA, men i Salzburgerland er det måske ikke et problem. Prøv hos skiskolerne i 'danske' byer såsom Saalbach, Wagrain osv (f.eks Zink / Snowacademy / Furstauer i Saalbach)
Good luck!
Clemens Jensen 08/10 2012 10:48
Sv: Arbejde i Whistler
hej
hop ind på FB og find gruppen Whistler 12/13
der kan du sikkert finde en som har samme planer
/Clemens