Antvärter kursus d. 23/11-06?

Lise 17/09 2006 18:12

Hey..
Jeg ville høre om der er nogen der skal ned og tage Antvärter kuruset (Dual-Lehrer) d. 23/11-06 i Kaprun?
-Så kunne det være vi kunne finde ud af noget transport sammen?

-Lise..

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Martin 21/09 2006 19:57

Sv: Antvärter kursus d. 23/11-06?

Hey Lise,

er meget intereesseret har slev planer om at tage en sæson i St. Anton og vil ´meget gerne tage den østriske uddannelse inden!! Har været inde på deres hjemmeside man kan ik sigtig finde ud af hvor og hvordan!! Håber du evt kan hjælpe og vi måske kunne tage kurset sammen?

Mvh. Martin

Lise 23/09 2006 11:45

Hej Martin.

For at komme på antvärter kurset skal du have et job i en skiskole i Østrig.. Jeg har skrevet flere forskellige mails rundt til forskellige skiskoler, og har så fået job i Flachau nu..
Skiskolen skal nemmelig sende en henvendelse på dig til antvärterkurset.. Så du bliver lidt nødt til at finde et job først! Skriv eller ring til forskellige steder..
Håber du finder ud af noget, men du ska nok se at gøre noget ved det snart..

Der er antvärter kurser gennem oktober, november og december. Både for ski og snowboard.. Det der begynder d. 23/11-06 er kombineret ski og snowoards, hvilket de kalder Dual-Kurs.

Marc 24/09 2006 20:55

Hej Martin...og hvem der ellers måtte læse dette.

Det er rigtigt som Lise skriver, at du først skal indstilles til kurset af en skiskole.
Har du svært ved at finde en skiskole, eller ved at finde ud af hvor du skal tage hen for at få en fed sæson, kommer her lidt hjælp.

Jeg har nemlig selv arbejdet to sæsoner som instruktør hos skiskolen i Maria Alm og ved, at de altid søger nye friske danskere.
Der er nemlig RIGTIG mange danske turister i Maria Alm (som liiger tæt på store destinationer som Bad Gastein, Saalbach og Zell am See). Faktisk så mange at det er rejsebureauet Højmark´s næststørste destination.

Skiskolen i sig selv er også temmelig stor og meget velfungerende. I Højsæsonen er der op mod 100 skilærere og lokale medhjælpere ansat. Heraf er 10-12 danskere (mig selv incl!). Der er også ca 10 danske guider.

Det er som sagt en velorganiseret skiskole. Dette betyder også at de behandler deres medarbejdere rigtig godt. Der er bla. ordnede boligforhold, rimelig løn, forskellige sociale arrangementer, rabat på køb af skiudstyr samt, ikke mindst, intern uddannelse i form af to ugentlige træningstimer med skisolens bedste instruktører, som i øvrigt hører til blandt landets bedste.

Har du lyst til at høre mere om skolen og byen, er du velkommen til at skrive til mig.
Du kan også skrive til Andreas Lund. Han er ligesom jeg mangeårig instruktør på skiskolen og har lagt en annonce for skiskolen ud på jobforummet.

venlig hilsen

Marc

Louise 20/09 2006 20:00

Hejsa..
Har lige et tip til dig, hvis du skal med tog derned..Gå ind på hjemmesiden www.nachtzugreisen.de, der kan man tit få billetter til 39 euro pr. vej fra Danmark til München..Derefter skal du jo bare videre til zell am see med tog, den billet skal dog købes separat..
Skal selv afsted som skilærer igen, og du kan godt glæde dig!

Held og lykke med det hele..

mvh Louise

Lise 20/09 2006 20:31

Tak for dit svar.. Det vil jeg lige tjekke!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen