Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Nikolai Hede Raben 13/12 2010 09:45
Heyy, her d. 26 tager jeg til ischgl men pt. Har jeg kun et par dårlige handsker som altid bliver fugtige indeni.
Er der nogen der kan anbefale et par gode skihandsker? Har nogen inderhandsker så softshellhandsker har også interesse.
MvH Nikolai.
Morten 26/12 2010 16:12
Sv: Anbefaling af handsker
Hej
Ellers kan man som jeg slv har gjort, købe et par tynde åndbare inderhandsker. Det virker helt perfekt. Jeg købte min på www.frimersport.dk men de er også andre steder på nettet.
Niclas Madsen 17/12 2010 08:45
Jeg har ikke et decideret link, men hvis du går efter mærkerne Hestra, Black Diamond, Peak Performance, Mammut + et par andre, så går du altså ikke helt galt i byen. Der er ikke noget værre end at fryse om hænderne, så derfor er de ekstra penge godt givet ud. Skihandsker skal i min verden gå et stykke op over håndleddet, så undgår du også at få sne i vanten ;)
Ditte 13/12 2010 10:05
Altså Völkl er altid et godt mærke, desværre er prisen også derefter!
Nikolai Hede Raben 13/12 2010 10:36
Kan ikke lige umiddelbart finde nogen når jeg søger på google..
Men de må gerne koste under 600 ;)
Michael Larsen 13/12 2010 12:54
hestra svensk kvalitiet med udtagelig inderhandske. Fås til 800 i "hummerudgaven" og fingerhandske i skind og også i en udgave der koster omkring 400 i kunststof. for begge slags gælder, at de er lange og går op over ærmet.
de fåes i Intersport
mvhmich
Jasenko 19/12 2010 16:59
Gore tex fra gorini. Super handsker til 500-800 kr efter model. Har lige været i - 25 gud ved hvad chill fakta var. De holdte bare.
Nikolai Hede Raben 13/12 2010 13:24
Har du evt. Et link til dem?
Asbjørn Nissen 13/12 2010 15:42
Denne handske her på skisport.dk egen hjemmeside kan varmt anbefales
Haglöfs Helix II Glove
http://www.skisport.dk/skishop/huer-og-skihandsker/haglofs-helix-ii-glove/
denne handske kan også anbefales
Nikolai Hede Raben 13/12 2010 15:51
de tages da i betragtning :)
men faldt lige over nogle billige burton fra sportsmaster som jeg fandt meget interresante pga. de matcher min jakke.
http://www.stadium.dk/varemarker/burton/toj/113656/burton-m-pyro-glove
er de noget værd eller skal jeg bare glemme dem og gå efter dem du linkede?
Rasmus Skov Jensen 13/12 2010 19:51
Hej Nikolai
Jeg fik sidste år disse handsker:
http://skisport.dk/skishop/gripgrab/gripgrab-alpine-sympatex-skihandsker/
har haft rigtig mange handsker, de sidste 20 år... de her kommer til at følge mig en hel del år frem i tiden.
Har tidligere haft bl.a. Hestra og Kombi.
Det jeg rigtig godt kan lide ved den her handske er at den er så lang med god mulighed for at spænde til omkring håndledet, så der ikke kommer sne.
Ikke den billigste, men bestemt ikke den dyreste og i mine øjne et godt køb til prisen.
Mvh Rasmus
Søren Christensen 14/12 2010 06:56
Jeg kører med Peak Performance R&D Glove - De er lidt tynde idet, men jeg fryser aldrig. De er helt kanon, og til en pris hvor alle kan være med.
http://www.sportpete.com/en/100753/view/131/article/88000002319/peak-performance-r-d-glove.html?Sale=1
Nikolai Hede Raben 15/12 2010 19:08
de ser lækre ud rasmus! men tager ud her i weekenden lige og kigger på de burton først ;)
og du har ret søren, de virker meget tynde, har du noget indenunder?
Asbjørn Nissen 16/12 2010 09:20
De handsker Rasmus har forslået ser også rigtig gode ud og Rasmus pointe med at handskerne skal være lange kan jeg kun bakke op om hvilket er en af grundene til jeg anbefalede overstående handsker.
Søren Christensen 16/12 2010 13:00
Jeg har ikke noget indenunder. Jeg fryser aldrig med dem. Havde dem med på gletcher sidste år ved -20 det var ikke noget problem.