Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jacob 20/11 2002 20:38
Nogen erfaringer med alpservice? overvejer at leje en leglighed igennem dem næste sæson...
Torben 26/11 2002 21:19
Sv: alpservice
Min søn lejede sidste år en lejlighed i Val d'Isere. Prisen var høj og lejligheden lille. Men sådan er det jo i Frankrig. Men I skal være allerhelvedes forsigtige med at notere ALLE fejl og mangler ved ankomsten - og få det noteret hos Alpservice. Og når I rejser skal I for alt i verden få en kvittering på at I har afleveret lejligheden uden fejl og mangler - eller at de fejl og mangler der måtte være bliver noteret på en kvittering.
Min søn oplevede at han først fik sit depositum her i oktober - og lejligheden blev forladt i maj. Da han og kammeraterne forlod lejligheden fik de at vide af en lokal Alpservice-mand at de hurtigt ville få deres depositum, da der jo ingen fejl eller mangler var.
Trods mange rykkere kom pengene først for nylig. Og med en mangelliste skrevet af nogle franskmænd 2 måneder efter lejligheden var forladt.
Men som Alpservice sagde til min søn: Du kan da bare anmelde det til dit forsikringsselskab.
Det ville han selvfølgelig ikke, da det ville være forsikringssvindel. Men resten af hans depositum er pist væk.
Derfor: Sørg for at få alt på papir, både før, under og efter opholdet.
Dette råd gælder ikke kun Alpservice, men alle former for udlejere.
Rigtig god fornøjelse. Min søn lever stadig højt på sit halve år i Val d'Isere.