Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Alpin begynder på skiferie til påske - Besvar indlæg

Udfyld felterne i formularen nedenfor for at besvare indlægget på Skisport forummet.

Navn:
Email:
Gentag email:

Du modtager en e-mail fra os, i den findes et link du skal klikke på før dit indlæg kan ses.

jeg ønsker ikke at modtage mails når der skrives i denne tråd
send en mail når der svares på mit indlæg (du modtager mail ved det første svar)
send en mail når der skrives i denne tråd (du modtager mail ved alle svar)
Henrik Darville skrev:
Hej folkens!
Jeg går og roder lidt med tanken om at lære at løbe på alpine ski, jeg har i 13 år løbet langrend(er tyve år gammel), da vi i familien har sommerhus i Sverige. Jeg har altid haft det super godt på ski og synes derfor det må være på tide at få prøvet noget bjerg og park løb. Jeg har altid 'leget' meget med skiene selvom det var langrend, dvs. kørt små hops og halsbrækkende ture ned gennem skovene.

Det ser ud til at jeg kan få prøvet det af til påske hvor jeg planlægger at tage afsted med nogle venner. Og så kommer spørgsmålene i har set tusind gange før:)
Mit eneste mål med alpint skiløb er park og offpiste, men man skal jo lige lære det først.
Hvilken type ski ville det være fornuftigt at leje, er det smartest fra start at få et par twintips på og lære det på dem da jeg alligevel ikke har planer om at køre andet i det lange løb eller skal jeg prøve 'almindelige' først og så senere bytte ud? Hvor mange dage ville det være realistisk at sætte af til skiskole før jeg selv kunne udforske skiløbet?
Og hvilke tekniker skal man kunne før parken er en mulighed?(god balance, fakie/switch og ordentlig sving teknik selvfølgelig)
Det blev godt nok lidt langt

På forhånd tak!
Emne:
Tekst:

Når du trykker "Opret indlæg" bliver der sendt en e-mail til dig. I denne skal du klikke linket, så kan dit indlæg ses på siden. Dit indlæg er altså først online, når du har aktiveret det.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen