Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mikkel 13/10 2004 14:25
Hej
Jeg overvejer at tage med Pistase til enten Alpe d'Huez eller Les 2 Alps.
Er der nogle der kan kommentere på deres "egne" hoteller i disse to byer? Eventuelle præferencer?
Jeg skal tidligt afsted, uge 52, er der forskel på snesikkerheden disse to steder?
Hvad er fedest (jeg ved det er meget individuelt)?
På forhånd tak,
Mikkel
Heidi 14/10 2004 12:25
Sv: Alpe d'Huez eller Les 2 Alps?
Hejsa,
Du skal helt klart vælge 2 alpes pga større gletscher og federe byliv, danske bumser og kanon område med gode forhold i park og off-pist...
H
Tim 14/10 2004 16:22
kom Til Tignes her sner det nu:)
Tjalfe 20/10 2004 20:31
vil også klart sige 2 alpes, var der sidste år 52, kanon ferie for sygt, men syntes nu ikke der var voldsomt meget gang i byen
Mads 13/10 2004 22:28
Les 2 Alpes er en meget mere gang i byen by. Ellers er hotellerne typisk franske. Ikke så meget plads, men man er der på den anden side heller ikke så meget. Mht. snesikkerheden har Les 2 Alpes fordelen af deres store gletcher, ellers er det mere terrænet der er forskellen da stederne ligger side om side, er der ikke så stor forskel på sne mængden. Alpe d'Huez har derimod mange snekanoner.....
Smølfine 14/10 2004 09:20
Jeg var i Alpe d'huez sidste år i uge 51, vi kom samtidig med sneen, da kør-selv gæsterne kom dagen før var der grønt.
Trods stort arbejde med snekanoner og 70cm sne de første dage, led forholdene meget under ret varmt vejr i ugerne før, mange af de nederste pister var lukkede så reelt var under 50% af terrænet åbent. Det der var åbent var hårdt ved skiene og der var MANGE mennesker på pisterne. I tøvejr hjælper snekanoner ingenting. Der er gletcher i Alpe d'huez, men de få pister på den bliver man hurtigt træt af og som mads nævner er der ikke såå meget gang i byen.
Men det siger ikke så meget om de generelle forhold da der f.eks i november var så meget sne at de åbnede tidligt, så det handler også om held. jeg ville nok hjælpe heldet lidt på vej og vælge Les 2 Alpes pga. den større gletcher...