Last Minute Sale: Spar op til 25% på alt til skiferien

Alpe d´Huez

Svend 08/09 2005 17:29

Hi.

Jeg og min familie, 2 voksne + 2 børn hhv 6 & 8 år overvejer at køre i bil til Alpe d´Huez i uge 5 eller 6.
Jeg vil gerne høre om der er nogle der har erfaring med stedet, jeg har flg spørgsmål:

1) Er det børnevenligt, børnene har stået på ski hhv 1 & 2 uger.
2) Er der danske skiinstruktører (evt. uden man behøver booke via et rejsebureau)
3)Kan man leje lejlighed uden at booke via et dansk rejsebureau, hvis ja hvor ?
4) Hvor lang tid tager køreturen, kan det gøres uden overnatning ?

Håber på nogle berigende svar :-)

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Troels 08/09 2005 22:37

Sv: Alpe d´Huez

Hej

Alpe d´Huez er superbørnevenligt. Masser af grønne pister i bunden. Og med den nye kabine til (næsten) toppen kan de også komme med op og nyde Vallée Blanche i godt vejr - men lad være med at køre på ski tilbage.

Hvis I bor i lejligheder i Bergers er det lige ud til bakken. Pierre Vacances har lejligheder i Bergers og midt i byen. Der er også masser af andre muligheder på hjemmesiden www.alpedhuez.com. Her kan i sikkert også finde kontakt til skiskolen - jeg ved der er danske skilærer - men eller kan man jo forhøre sig hos scanski.

Mad er nemt med flere steder hvor man kan købe gode færdigretter.

God tur

Troels

Attack 09/09 2005 10:42

Hej Svend
Jeg var afsted sidste år med ScanSki på deres eget hotel. Jeg er blot i tvivl om de har det i år, da det ikke fremgår i brochure.
Hvor om alt er det som skrevet overstående meget børnevenligt da alle de børnevenlige pister går ned mod byen, eller nærmere møde-sted for alle. Min datter på 7 har været afsted flere gange uden dog at være den som " slår sig løs " på pisterne. Derfor syntes jeg at Alpe D'Huez er rigtig godt grundet infrastrukturen. Hvis man selv har lyst til lidt piste fræs er der ligeledes masser af muligheder.
Tilknyttet til Scan Ski var der ligeledes nogle rigtige gode guider ( læs Heidi ) som var med børnene på skiskole. Det er ikke sikkert at selve skilæreren er dansk, men den person som de har lært at kende på hotellet, deltager i timerne.
Hvis Scan Ski ikke har hotellet mere ved jeg at Dan Ski har et lige ved siden af. Det er iøvrig samme firma ........
Men konceptet er at der morgenmad samt 3 retter aftensmad inkluderet i det vi betalte, svarende til tid til at slappe helt af efter en god dag på pisterne.

Anders 09/09 2005 13:19

Hej
Har haft en sæson i Alpe' og det er et kanon skiområde.. For børn er der som nævnt ovenfor hele den nedeste del af området, men så snart de får godt styr på det, kan børn også sagtens komme med rundt i det meste af områedet.
Det er en rigtig god tur at køre ned til byen Vaujany på den anden side af bjerget, og selvfølgelig -Sarenne som går fra Pic Blanc og helt ned i bunden "bag alpe". Det er en kanon tur, lang og rigtig flot, med udsigt til bla 2 Alps. På kortet er Sarenne sort, men vil mene den veklser mellem rød og blå, så man skal ikke lade sig skræmme af farven...

Vejen op til Alpe er ret stejl, med 21 skarpe sving.. Den er dog langt det meste af tiden godt rydet - så det er ikke et problem at køre derop..

Der er masser af danske ESF-skiinstruktøre i området, og Scanski har dansk børneskiskole.

Torben 09/09 2005 19:14

Hej

Super sted....
Skal der ned igen i uge 9...

Jeg kørte til Vaujany her i uge 14. (ligger lige ved siden af)
Da jeg kørte derned overnattede jeg i Grenoble. (Kørte fra DK kl 6, og var i grenoble ved 20-21 tiden. Køre det sidste stykke om morgenen.

Hjem kørte jeg hjem i et stræk, det tog ca 15 timer, så var jeg i Ringsted

Torben

Svend 12/09 2005 19:08

Hi.

Takker for den gode information, vi drager helt sikkert til Alpe d´Huez.

/Svend

csiszar 13/09 2005 15:56

hej svend

jeg synes også lige at du skal overveje Les 2 alpes som en mulighed..
afstanden fra DK er ca den samme som til alpe D'huez, men den største forskel, synes jeg, er at alle kan komme op i den tynde luft(3000 m +) og stå på ski og så evt tage kabinen ned eller tage en blå samtlige højde meter ned til byen igen

der er selvfølgelig også lette pister nede i byen (lærte selv at falde på mine ski der)

bare en tanke.!!!!!

Peter 18/09 2005 13:35

Lige en reaktion på det sidste indlæg:

Jeg ville til enhver tid vælge Alpe d´huez frem for Les 2 Alpes. Les 2 alpes og Alpe d´huez har mange af de samme kvaliteter, men på stort set alle punkter (på nær off-pist, her har 2 Alpes fantastiske La Grave), er Alpe d´huez mindst en klasse over 2 alpes. Det største kritikpunkt ved 2 alpes er nok det dårligt sammenhængende område, og den meget grimme by.

csiszar 18/09 2005 14:02

nu skal vi jo ikke kaste med mudder..

men at du kan sige at området hnger dårligt sammen - tjaaaaaa så er det sku nok ik det samme sted vi tænker på eller også kan du ik finde ud af at komme rundt

byen!!!!!!!!!! well den er måske ikke den kønneste men det er nu ik det jeg kikker på når jeg skal på ski - ellers ville jeg da ik tage til Tignes :0)

ud over offpiste, er parken også super nice i 2 alpes og mit argument er at alle - også nybegyndere - kan køre fra gletcheren og ned og ikke som i Alpe d'huez hvor dem som ikke er så sikre på brædderne har de fleste pister omkring byen.. er sku surt at betale 1500 kr og så kun få lov til at se hustagene som det højsete (forstå mig ret) mens en masse toppe ligger uden for rækkevide

samtidig er alpe d'huez dansker mekka - og det er vel meget hyggeligt men man kan også blive træt af sos striktrøjer i snevejr og haglöfs rygsække

men heldigvis er vi forskellige og vi løber nok ik på hinanden da vi vægter forskellige ting ved skiferie - men så længe der er plads til alle

så god tur - og du behøver nok ik at lære fransk :O/

-----------------------------------------
bare vi snart ku få noget sne

Em 25/09 2005 00:13

Jeg har også haft en sæson i Alpe og det kan klart anbefales..

Og ja der er masser af danske EFS'ere...

Og nej ScanSki har solgt deres hotel l'Herpie... Ellers har Danski og Pist'ase ski egne hoteller... ligger lige ved siden af hinanden!
Good luck.

Trier og Northlander er også i Alpe men de har kun Alpe som lejlighedsdestination!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen