Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

Allround TT til sjov og ballade

Frederik Brandt 27/10 2010 14:20

Hej folkens

Jeg er på jagt efter en TT-ski til at hygge mig med i off-pisten og lidt i parken (kommer til at bruge dem lidt over det hele, men jeg vil gerne mere i offpisten). Skiene bliver mit andet par ved siden af mine SL-racecarvere. Mine overvejelser går på at finde et par brugt, som minder om LINE's Blend eller Celebrity eller Völkl Bridge. Et par Kung Fujas kunne også være en mulighed vil jeg tro.

Jeg vil sådan set bare høre jer om jeg er helt galt på den? Hvis jeg kan finde nogen som er 95-100mm midtpå og som er nogenlunde stive. Og så cirka samme højde som mig selv? Jeg kan bare ikke lure hvor stive de er og jeg har desværre ikke prøvekørt et par. Jeg har kun prøvet et par K2 Public Enemy og de var lidt tunge og klodsede syntes jeg.

Jeg tror jeg efterhånden har været 32 uger på ski hvor jeg iblandt har fået masser af undervisning. Så der er ikke noget underlag jeg ikke kan køre på. Jeg er 188cm høj og vejer omk. 90kg.

Jeg håber i kan hjælpe mig på vej med nogle konkrete forslag, jeg er åben for alt :)

Venlig hilsen
Frederik

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Christian 27/10 2010 16:05

Sv: Allround TT til sjov og ballade

K2 Public Enemy, JA de er virkelig tunge og klodsede..
Men der er sket meget hos K2 siden de lanceret PE-modellen.

Har haft den nyeste 10/11 udgave af Kung Fujas i hænderne, og den er virkelig lækker.. En rigtig fed og LET ski, så ingen sammenligning med K2 PE's tunge tunge vægt.

Den er selvfølgelig en anelse breddere end en dediceret park ski, men det er den ski du efterspørger.
den laves i 189, så vil passe godt..

Frederik Brandt 28/10 2010 19:28

Cool! Har også kigget på dem. Må jeg lige undersøge nærmere. Ved du om de er meget anderledes end ældre modeller?

Er der andre ski jeg kan kigge efter som er i samme liga? Vil gerne høre om flere erfaringer :)

Frederik Brandt 29/10 2010 11:21

Har kigget lidt videre og synes at følgende også er kandidater:

Armada ARV
Line Prophet 100
Völkl Mantra
4FRNT MSP
Liberty Helix
Salomon Shogun

Nogen der kan dele deres erfaringer med disse?

Søren Hjelholt 29/10 2010 15:20

Hey, det er rigtigt mange gode bud du har der.

Har hørt meget godt om Line Prophet, og Völkls nye design med en art continous rocker virker også rigtigt spændende.

Jeg købte selv Salomon Shogun sidste år, som jeg synes er en super fed ski, som kan lidt af det hele. Jeg skrev en lille anmeldelse efter den første uge med den sidste år: http://shogun.riders.dk/

Og en uge mere i de Franske alper har ikke ændret på det indtryk.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen