Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
rkj 10/10 2004 19:17
da jeg er vil købe mig en allmountain/freeride ski vil jeg lige forhører mig om vilken længde, dette forum vil anbefale. Jeg er 184/ 85 kg. og vil selv mene at 182 vil være en god længe, men jeg har set et tilbud på intuitiv 74 i længen 175, vil den være for kort til mig, det er 100 % til powder skiløb jeg vil bruge den.
Jannik 10/10 2004 23:50
Sv: allmountain/freeride
Hej RKJ
Jeg er også lidt til parkerne, og jeg vil anbefale dig Dynastar's Trouble Marker, eller K2's Public Enemy. Dynastar's Intuitiv 74 er også god. Men det er meget en smags sage, som er meget individuel.
Jeg er selv 185 høj, og jeg fortrækker at køre på længder mellem 165 og max 175, så jeg syntes absolut ikke de ski du har fundet er for korte, tvært imod.
Hilsen Jannik
Petersen 11/10 2004 07:34
Ved ikke hvor du har set dit tilbud på intuitiv 74, men jeg købte dem fornylig (også i 175) i spejdersport til 2999,- med look p12 jib. Umelbart et ret godt tilbud hvis jeg selv skal sige det :-)
claus 12/10 2004 11:13
Hej
Hvis du skal bruge dem til 100% powder er det ikke den rette længde. Ej- heller den rette ski. Den ski du kigger på er mere en piste ski, som kan bruges off-piste end en off-piste der kan bruges på pisten. Du skal finde en længere ski, mindst samme længde som dig selv, og den skal være breddere over midten. (mindst 85 og din fundende ski er vist kun 74 mm. Samtidig bør den også være blødere. Der findes mange forskellige modeller der kan anbefaldes det kan være en Rossi scratch BC eller PR fra Salomon. K2 Seth Pistol, Knessel tanker osv. Dette er alle TT-ski, de giver dig muligheden for at lege lidt når det ikke skal være pow, men lidt hop istedet.
claus