Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Mia Ellegaard 23/10 2009 12:49
Hej!
Jeg overvejer at købe mine egne ski, men er i tvivl om, hvilke jeg skal vælge.
Jeg har noget frem til det enten skal være all mountain eller cross. Kører ca. 60/40, så er all mountain mest oplagt ik?
Jeg har kigget på nogle Fischer AMC 70, Atomic SX9 og Rossignol comp7X.
Jeg har hørt Fischer AMC skulle være god, men den skulle også være meget let, så derfor er jeg bange for, at den vil vibrerer i høj fart?? Desuden har den kun en radius på 13,7, er det ik' lidt i underkanten?
Samtidig har jeg hørt atomics SX skulle være rigtig god. Dem jeg har set på hedder SX9, men hvad står tallet for? Har nemlig set SX10 og SX11 for gode anmeldelser, men ved ik', hvad forskellen er?
Er der nogen, der kan hjælpe mig med ovenstående eller har andre gode forslag til valg er ski?
Jeg kører som sagt ca. 60/40 til 70/30 og vejer 54 kg og er 165cm. De må gerne være sjove at køre på, men samtidig kan jeg godt lide at køre stærkt, når jeg kører pist.
Djepper 23/10 2009 15:18
Sv: All mountain/Cross ski?
All mountain er helt klart oplagt.
Du kunne også overveje Dynastar Legend eller Rossignol Bandit - begge fås i forskellige modeller, herunder også i damemodeller (hvis det skulle være interessant)
Søren Christensen 23/10 2009 22:46
Sv: All mountain/Cross ski?
Jeg har selv et par Atomic SX Team, som jeg købte sidste år. Har så i år købt et par K2 Apache all mountain som jeg lige har haft lejlighed til at prøve, og nu fortryder jeg lidt at jeg købte Atomic´en sidste år. Mine SX´er Fungerer super godt på pisten, men overhovedet ikke off piste. Synes det er helt kanon hvis man kun vil slæbe rundt på 1 par ski. Jeg vil helt klart vælge en all mountain ski, men Atomic´en er uden tvivl en kanon ski (til pisten - KUN piste) Sidst på dagen vil atomic´en også komme til kort i opkørt sne, da de er meget stive, hvorimod mine K2´er er noget mere tilgivende.
God skijagt, og god skisæson :)