Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jeppe Johansen 12/03 2006 18:04
Jeg har stået på ski nu i sammenlagt 14 dage (fordelt over et par korte ture og en enkelt en ugers tur).
Jeg vil have mig mine egne ski og vil gerne have lidt hjælp.
Jeg har følgende præfencer:
Værdsætter både fart og kontrol men vil heller kunne lave gode og kontrolerede sving end styrtløb.
Elsker at køre både på pisten og ved siden af pisten (kan dog ikke lide at køre uden for pisten når planen var at køre på den jf. det med kontrollen).
Hellere end stiv ski end en blød.
Selvom jeg kun har kørt ca. 14 dage mener jeg selv at jeg har fat i dn lange ende. Jeg tager røde pister problemfrit og kan også køre de sorte uden at ligne en komplet idiot.
Jeg mener selv at en all-mountain ski er det bedste for mig og har pt. haft kig på Salomon Scrambler 7 og 8, samt Völkl AC-1, AC-2 og AC-3.
Er der nogen der har erfaringer med disse ski, eller kan komme med gode alternativer.
Mvh. Jeppe
Rasmus Hornemann 15/03 2006 01:02
Sv: All mountain ski
Jeppe,
Det har jeg lige gjort i Val d'Isere, hvilket vel ikke kan betegnes som en billig destination.
Guld/sort udstyr:
Dette er kategorien for den kræsne udøver, der behersker alt terræn, og som har teknik til at udnytte en meget præcis ski eller et krævende snowboard.
Eksempler: Rossignol Zenith Z2 , Salomon Scrambler 7 Pilot, Dynastar Exclusive 10
608 kroner for 8 dage.
ditlev 19/04 2006 15:59
det er ikke så dyrt at leje ved ski og surf. men så skal du bare have plads til skiene på rejsen. Men overvej at købe din egne ski. Hvis skal du ud at stå på ski et par gange mere er de hurtig tjent ind...
Jeppe Johansen 19/04 2006 16:02
Fik mine Fischer AMC 76 for et par uger siden (når ikke at bruge dem i år, men sår er jeg klar til efterårsferien).
Rasmus Hornemann 14/03 2006 14:10
Hej Jeppe,
Hvormeget har du tænkt dig at stå på ski i fremtiden? Hvis du kun tager på 1-2 ture om året er det begrænset hvormeget det kan betale sig at købe sine egne ski - specielt med det niveau du er på. Du er i en fase hvor du udvikler dig utroligt meget hvorfor det vil være træls at låse sig fast på en ski. Udover det skal du tænke på at skiene skal vokses, transporteres (med fly koster det jo også penge) og hvis du kommer til at beskadige dem, så ja.. så er det dine egne ski.
Hvis vi tager salomon scrambler 7 som eksempel, så er det en ski til 3000 kroner. Til sammenligning kan du leje en sådan ski for omkring 600 kroner i 8 dage. Det er altså 5 uger på ski og evt. forsikring af dem går nok lige op med hvad du selv skal betale for at vokse dem.
Yderligere så vil jeg også mene at du skal passe på med at købe en ski der meget vel kunne være over dit nuværende niveau.
Bare lige et par ting jeg syntes du skulle tage med i overvejelsen.
Jeppe Johansen 14/03 2006 21:55
Jeg vil meget gerne høre hvor man lejer ski i 8 dage for 600 kroner (der tror jeg min næste ferie skal gå hen) Jeg har prøvet at leje i 7 dage for 1000 i Bulgarien (hvilket nok er i den billige ende). Nu behøver man heller ikke købe sine ski til overpris i Danmark. Bortset fra det, er det ikke til diskussion om jeg skal have ski,