Januarudsalg: Spar op til 25% på skibriller⛷️

All Mountain Ski

Henrik Larsen 22/11 2010 11:21

Hej...

Er der nogen der kan anbefale en rigtig fed All mountain ski???

På forhånd tak!!

Kommentarer:
Der er i alt 10 svar i denne forumtråd.

Fuglsbjerg 22/11 2010 22:04

Sv: All Mountain Ski

Hej Henrik, som alle andre herinde vil jeg spørge om hvad du vejer, hvor høj du er og hvilken type skiløber du er, f.eks. store sving? erfaring? osv.

Henrik Larsen 22/11 2010 23:53

Hej Fuglsbjerg.

Tak for dit svar.

Jeg er 183 høj og vejer 90 kg. Jeg har stået på ski siden jeg var 5 år, og nu er jeg 25. Så det må blive 20 uger plus det løse.

Jeg har altid stået på nogen livlige korte (165) slalomski, da jeg elsker at køre korte hurtige sving på pisten.

Men nu kunne jeg godt tænke mig en ski der er sjov på pisten og god i off-pisten? :)

Fuglsbjerg 23/11 2010 10:54

det lyder somom at du godt ville kunne styre en mere offpist orienteret ski på hele bjerget.

prøv at tjekke http://www.icelanticboards.com de har nogle fede moddeller

jeg synes personligt det er federe at købe en ski der måske er lidt mere offpist orienteret end man lige skal bruge. da jeg synes man vinder mere i offpisten end man taber på pisten. men som så meget andet er det et trade-off. hvor man må vurdere hvor meget man vil "miste" på pisten.

har selv en ski med 94mm under foden og den kører fremragende i gs sving på pisten.

Fuglsbjerg 23/11 2010 18:07

kan ikke se atomic skien. den kommer bare med en visning af alle deres ski.

Har du set at den ene rossignol ski er en telemark ski?

synes de alle sammen ser meget fornuftige ud. så vidt jeg ved er alle skiene sjove og kører super på pisten. men har dog kun prøvet Zenith'en i en ældre model og ikke offpist. så jeg kan ikke udtale mig så godt.jeg havde nok gået efter lidt mere bredde men det er en smagssag

mine ski er en rossignol bandit b4.
den er faktisk til salg (håber ikke det smadrer min pålidelighed :D ) . smid lige en mail så sender jeg lidt info om den.

Martin 23/11 2010 20:18

Hej Henrik

Jeg har lige købt et sæt Salomon XW Tornado Ti PL . Måske skulle du også kigge på denne ski!

Hvis du kigger på (Link fjernet) giver de den en del roser. Den skulle være designet til 70% on piste og 30% off piste. Måske lige noget for dig?

MVH

Martin

Henrik Larsen 24/11 2010 11:46

Det en All mountain ski fra Atomic. Dens dimission er ved 177: 134-93-120 og har en radius på 18m. Den ser rigtig fed ud :)

Jeg havde slet ikke set den ene rossignol ski var en telemark ski. ØV, den var jeg ellers rimelig vild med!

Ha ha, nej bare rolig det har ikke smadret din pålidelighed ;) Jeg vil gerne se lidt info på den, men du skal ikke regne med jeg køber den. Vil gerne have nogen helt nye :) Men prøv mig, det kan være du er en god sælger ;)

Wulff_21@hotmail.com

Henrik Larsen 24/11 2010 12:10

Hej Martin.

Tak for dit svar.

Den ser rigtig fed ud din nye Salomon ski, den vil jeg helt sikkert have med i mine overvejelser. Men syntes også testvinderen K2 ser rigtig spændende ud :)

Men rigtig god side worldskitest.com, den kendte jeg ikke. Kan se nogen af de ski som jeg seriøst havde overvejet at købe ligger på en 5. og 7. plads. Tror jeg vil kigge lidt nærmere på Salomonen og K2en :)

Artmann 24/11 2010 18:31

Hej Henrik

Du siger at du godt kan lidt hurtige små sving på pisten og at du tidligere har kørt på en slalomcarver. Derfor vil jeg råde dig til ikke at vælge din allmountain ski bredere end 85 mm. Skiene bliver noget langsommere i deres reaktionsevne og du kommer langsommere fra kant til kant pga. den brede talje. Du vil altså miste de gode piste-egenskaber.

Forslag til agressive "allmountain" ski kan være: (personlige favoritter)

Salomon X-wing Tornado
Salomon X-wing Enduro
Nordica Fire arrow 80
K2 Rictor

Henrik Larsen 24/11 2010 22:47

Hej Artmann.

Jeg har så godt som bestemt mig. Det bliver K2 Rictor :)

Henrik Larsen 24/11 2010 22:58

Som sagt så har jeg besluttet mig for hvilken ski jeg skal have. Men i skal have et stort tak allesammen for hjælpen. I har en kæmpe andel i mit valg :) Og som jeg har skrevet ovenover bliver det K2 Rictor.

Håber i får en god 2010-2011 skisæson :)

M.V.H Henrik

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen