Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Junge 05/12 2008 21:52
Hej
Jeg er på udkig efter nogle nye ski og jeg er blevet meget inspireret af ideen om en all mountain ski. Selvom jeg mest kører piste, vil jeg gerne kunne lege lidt i noget powder når der er faldet nysne.
Er der nogle der har gode erfaringer med et par all mountain ski. Har selv kigget på disse:
Fischer AMC 79
Head Xenon xi 10.0
Er det nogle der kender disse ski?
Søren Kofoed 06/12 2008 10:03
Sv: All Mountain ski
Hej Junge
Jeg har desværre ikke erfaring med de ski du omtaler i indlægget. Men jeg derimod erfaringerne men Atomic Sweet Daddy som også er en allmountain ski. Jeg har kørt samlet cirka 8 uger på Sweet Daddyen under faktisk alle sneforhold og synes at de performer ganske fornuftig over det hele. På pisten holder de skæret rigtig godt, det skal dog nævnes at de ikke er super gode på isede pister. I offpisten er de også fine, hvis du vil have det maksimal ud af skiene i offpisten skal du købe skiene relativt lange. Skiene kan faktisk også bruges i parken, du skal dog være opmærksom på at man ikke kan lande eller køre baglæns på dem.
Hilsen Søren Kofoed
Nu skal dette ikke ses for en salgstale, men hvis det har nogen interesse har jeg et par helt nye (modellen fra i år) Atomic Sweet Daddy i længden 181 med tilhørende Marker bindinger som endnu ikke er monteret. Se evt. annoncen i brugtmarkedet.