Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Thomas Thyren 23/05 2011 15:06
Vil på det kraftigste advare alle imod at benytte butikken sports centre på Roskildevej.
De er på ingen tænkelig måde deres ansvar voksent.
Har købt et par ski hvor de har har indstillet bindingerne til en for stor støvle på trods af jeg havde mine egne støvler med ned i butikken. Det kostede mig så et brækket håndled og et mistet teknikkursus, det eneste butikken formår er at beklage.
Lars 24/09 2011 04:49
Sv: Advarsel med butik!
En sag har altid to sider, så det ville være mest fair, hvis butikken fik lov til at give deres version. På den måde kan alle læserne selv vurdere, hvem der er skyld i hvad, og hvem der smøre lidt for tykt på.
Det er så let at give en butik skylden, og især hvis de ikke kan forsvare sig!
Birger 24/09 2011 10:01
hi thomas(peter,niels og lars)
vil give peter mf ret i at det er thomas egent ansvar at kunne tjekke sit udstyr men synes dog stadig det under al kritik at de i en skibutik ikke kan indstille en binding og derfor finder jeg advarslen på sin plads.
rigtig god vinter til alle
Frederik 25/09 2011 20:50
Nu hvor tråden er kommet til live igen ...
Alle kan komme til at indstille nogle bindinger forkert (det er ikke særligt svært hvis det skal gå hurtigt, prøv selv...). Hvis de er indstillet forkert til støvlestørrelsen kan jeg ikke se at det er butikkens ansvar på nogen måde. De kan let rykkes ved et uheld så det er noget man helt selv skal have 100 % styr på aligevel. Hvis det derimod havde været vægten, placeringen af bindingerne på skiene eller noget lignende, ja så kunne man vel egentligt godt bebrejde butikken. Men helt ærligt, det er sådan noget der sker fordi man som kunde ikke er sit ansvar voksent, ikke fordi butikken har klokket i det.
Jeg har prøvet at min binding (altid den højre) er gået op flere gange med 40-60 km./t ned ad røde og sorte pister og jeg har aldrig tænkt at det er butikkens skyld (eller at skylden skulle tilhøre dem der lavede de skodbindinger). Det er selvfølgeligt uheldigt at du kommer til skade på den måde, men det er altså ikke butikkens skyld, og jeg har svært ved at se hvordan det nogensinde skulle blive det. Som butiksejer vil jeg også beklage og se mig om efter den næste kunde...
Peter 23/05 2011 17:55
Hej Thomas
Ærgerligt at komme til skade, håber du kommer dig uden fysiske men.
Undskyld men jeg kan ikke lade være med at blive lidt direkte til den her post. Kender ikke den skibutik du nævner, men jeg blev lidt gal da jeg læste dette indlæg.
Men du kan simpelthen ikke tillade dig at svine nogle til på nettet, når du måske selv har kvajet dig.
At skrive 5 linier nedsættende tyndbenet ævl omkring en butik (eller en andre) er skyld i du er faldet, og håbe man bliver taget seriøst, er lidt langt ude.
Men nu spørger jeg lige for en sikkerheds skyld:
* Hvad er det teknisk ved den indstilling til støvlestørrelsen - der giver dig en skade på håndleddet?
* Hvad er det der juridisk taler for at butikken hæfter for din skade?
* Inden du løb på ski kontrollerede du vel bindingerne, det er en meget vigtig procedure ifbm at tage ansvar for sit helbred?
* Du køber et skiteknik kursus, uden at kunne indstille dit grej.
Kan godt fornemme du er gnaven, men det er ikke forbudt at tænke bare lidt selv inden man klikker i og kører.
God bedring, håber du får en god sæson næste år.
Niels Leth-sørensen 25/05 2011 11:09
Hej Thomas
Jeg er helt enig med Peter, du bør altid tjekke dit udstyr, specielt når det har været i andres hænder.
Ordner du selv dit udstyr kender du dit grej, nyt vil jeg altid tjekke inde jeg benytter det. Passer støvlen, passer vægten og virker bindingerne?
I sidste ende er det dit ansvar, som det er dit ansvar at færdes med omtanke på pisten/bjerget.
Tjek din ski og glæd dig over at der kun er 4 1/2 mdr. til et teknikkursus på Hintertux.
Så kig i spejlet først...
Go´ sommer
Skihils
Niels Leth