Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Torben 05/11 2006 20:39
Er der nogen, der har erfaring med 'Alpine Trekker' eller andre adaptere til alpine bindinger, så man kan bruge dem til randonnée?
mvh. Torben
Torben 10/11 2006 15:35
Sv: Adapter til alpinbinding til randonnéeskiløb
Hej. Meget anvendeligt svar :-) Jeg vil nu satse på egentlige randonnéeski og -bindinger.
(Mit næste spørgsmål bliver om der findes randonnéestøvler, der også virker til pistefræs).
mvh. Torben
Dan 05/11 2006 21:18
Sv: Adapter til alpinbinding til randonnéeskiløb
Hey Torben
Jeg har selv et par gange gået top tur med et sæt trekker's !
Det har været lidt en blandet fornøjelse, det har givet mig nogle rigtige fede topture, men det har ikke været helt problemfrit, som med et par traditionelle randonee bindinger !
Jeg opleve flere gange at de faldt halv ud af bindingerne, uden noget grund. Og så er det temmeligt svært at komme ud/ind i bindningen med skistøvlerne i trekkerne, det kræver faktisk at man tager ankelstroppe af, støvler ud af trekkerne, trekkerne helt ud af bindninger og så på med det hele igen ! Dette bliver så ikke lettere af at du står på en stejl kam i stiv vind !
Jeg forsøgte at stramme bindingerne men det løste ikke rigtig problemmet. Du vil aldrig kunne stoppe en binding sideværs udløsning
Samtidig kommer du en del højere op end normalt, og kan godt være til gene en gang i mellem !
Har du et par rossignol Axial eller Look PX, så er det helt umuligt, så man støder mod bagbindinger ved hvert skridt!
Jeg ville fraråde trekker, da det har givet mig nogle rigtige fede topture og en masse powder! Men topturen går på ingen måder så let som med et par randonee bindninger !
Jeg ville helt klart foreslå dig at prøve dem på en lille tur først, før du enten vælger dem til en større tur eller køber dem. Det er et kompromis, men det koster selvfølgelig heller ikke halvdelen af par ski med randonee bindinger