Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Henrik Ebbesen 30/01 2010 19:58
Jeg har købt en Accezzi skilås, der har en lang wire, som bruges til at låse ski fast til en stolpe el.lign. MEN hvordan virker den? Ganske vist kan wiren trækkes ind i kassen efter fæstning, så den strammer om emnet. MEN den forbliver ikke låst i denne stilling, så det er let for uvedkommende at løsne den igen og trække skiene fri! Hvad er den så værd?
/Henrik
Joos 30/01 2010 20:48
Sv: Accezzi skilås - hvordan virker den?
Min låser fint...
Når du har trukket wiren ud, og strammet den ind om emnet, så trykker du bare hovedet ind i det frie hul (nej, jeg tænker ikke perverst her) til den giver et klik. Og så burde den være låst...
Er den ikke det, så er mit bedste bud at den er defekt
Mathias Madsen 17/07 2010 22:58
Min wirre kan også blive længe. Men det er skam helt lige meget. Forestil dig at du stiller dine ski op af fx. en lygtepæl eller et ski-stativ. Da vikler du først wirren ind Imellem den første binding (ikke rundt om skien!, men i mellem det 'hul-rum' som findes bagerst på bininden), her snakker jeg om det man træder ned, når man tager skiene på! Det samme gør du om den andne ski, herefter vikler du wiren rund om lygtepælen. Nu er den jo viklet ind i dine ski, og uanset om wiren bliver længere, så kan den jo ikke komme ud eller fri idet du har viklet den INDimellem de to bindiner! :)
Rasmus Skov Jensen 31/01 2010 19:47
Hej Henrik
Det lyder til du ikke har indstillet en kode for låsen.
Har du det?
Ellers prøv at tjekke vejledningen:
http://skisport.dk/skishop/billede/17077/
Mvh Rasmus
Henrik Ebbesen 31/01 2010 23:14
Jeg har fulgt vejledningen og selve palen låser fint, og kan kun udløses hvis man stiller låsekoden korrekt. Så langt så godt! MEN når palen er låst fast da kan selve wiren stadig glide frit frem og tilbage i huset og altså blive længere og kortere. Det med kortere er fint, fordi man da kan stramme wiren omkring emnet, fx omkring en stolpe og ind imellem for- og bag-bindingen og dermed forhindre at man kan trække skiene fri, fordi wiren ikke kan trækkes forbi ski-bindingen. MEN man kan på min lås sagten forlænge wiren, og dermed have mulighed for at lirke skiene fri ved at lempe wiren forbi bindingen. Eneste alternativ er tilsyneladende at finde et hul i bindingsmekanismen og føre wiren herigennem, hvilket er lidt besværligt :-(
/Henrik
Rasmus Skov Jensen 01/02 2010 06:39
Hej igen
Skriv en mail til den forhandler der har solgt den til dig, så er jeg sikker på de leverer en ny til dig uden beregning, lyder til den er defekt.
Mvh Rasmus