mads 24/11 2003 18:22

Hej
hvad skal man gå videre med når man kan weedle for ondt, lave små jumps. Er en 360 for tricky, hvordan griber man den an

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Claus 08/12 2003 17:01

Sv: 360

Hej

Hoppet behøver ikke at være specielt stort. En 30-40 cm. er rigeligt, det vigtigst er at landingen er stejl. Så slår man sig ikke så kraftigt og skiene tager en del af nedslaget. Start med at prøve uden stave, så er der mindre, at slå sig på. Selve hop teknikken er der en masse forklaringer på så det vil jeg ikke komme ind på. Bare husk, det handler om at få øje på landingen så tidligt som muligt- drej hovedet ;-)

claus

Rasmus 28/12 2003 22:27

det at lave en 360'er er noget man bare skal "tro" på.
det nemmeste er at starte med at lave 180 (en halv gang rundt (baglæns landing)) når den sidder pærfekt kan du gå efter 360. når du skal lave en 360'er er det eneste du behøver tænke på at kigge til siden. det lyder mærkeligt men det virker. find ud af hvilken vej du rotere bedst inden du førsøger, det er også en hjælp hvis du kan lave den "stående" uden ski på, på jorden.

altså: sæt af fra hoppet med lidt spredte ben, kig til højre/venstre alt efter hvilken vej du rotere bedst, når du er kommet hele vejen rundt så kig lige ud, det vil stoppe din rotation, spred eventurelt din ben lidt.

held og lykke kh Rasmus

Claus Andersen 29/12 2003 14:49

Hejsa..

Har tænkt på det med at starte med 180, men er det ikke svært at lande ordenligt?

-det er selvfølgelig ikke noget problem at køre baglæns, men når man skal lande baglæns på et stejlt stykke, kunne jeg forestille mig, at det vil ende i værre cirkus ??

Hvor højt et hop skal der til, for at man kan komme de 180 grader rundt?? -jeg er nemlig ikke heeelt hooked på de 360 endnu.

Regards
Claus

Anders 03/01 2004 11:47

For at lave en 180, behøver du stort set ikke noget, hop, prøve at kør stille og roligt ud af en bæå piste, læg an til en hop, sæt af, træk armene til den ene side og vupti så kører du baglæns, når dui lige har fået den fornemmelse i kroppen kan du køre det når du kører over små pukler også kan du lige så stille avancere til større hop.

360 er et sprøgsmål om at tro på det, hoppet behøver ikke være større eller vildere end et hop, hvor du evt. laver daffy, faktsik kan det let gøres på et mindre hop.

Personligt syntes jeg ikke om at gøre det uden stave, men det kan nok være en smagssag. Jeg syntes der er bedre balance med stavene i hænderne.

Held og lykke

Kældsø 26/11 2003 21:38

Go for en 360'er.. Bare kør den på små jumps og masser af rotation, så er du også sikker på ikke at slå dig for ondt. Ellers så begynd at leje med lidt graps..

Kim Andersen 27/11 2003 09:28

Skal man alligevel ikke op på rimelig størrelse hop for at lave en 360'er??? Så er der vel større chance for at man kommer hele vejen rundt.. :o)

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen