Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Trine 04/12 2008 11:38
Nogen der kender nogen, der kender nogen?
Vi er som nævnt 2 piger på 24, der har fået lyst til at tage væk en måneds tid på ski. Vi mangler derfor et sted at bo i uge 1-5, begge uger inkl. Derudover er vi super friske på, at mixe en masse gode afterski-drinks og lave skæg og ballade bag baren. Vi foretrækker steder hvor der er gang i den..Val T, Canazei, steder i Østrig..you name it!
Den ene af os arbejder til dagligt som restaurant/barchef på en café ved åen i Århus. Den anden som salgs/marketingkoordinator, med 6 års erfaring bag baren gennem fritidsjob.
Vi har begge været på ski mange gange og vi er meget åbne overfor andre jobs (månedsguide, børneskilærer, reception osv.) - så skriv endelig hvis du har idéer, jobtilbud e.l.
Vi glæder os til at høre fra dig!
De bedste hilsner
Mia og Trine
Sune 18/12 2008 00:45
Sv: 2 piger på 24 søger lejlighed og job i Alperne i ugerne 1-5 2009
Hej med Mia og Trine
Vi er to universitetsstuderende fyre fra Århus (begge 26), som - også meget spontant - tager til Les Deux Alpes i januar. Vi er igang med at leje en lejlighed i ugerne 2-3-4, så hvis I ikke har noget imod at bo sammen os, kan vi jo alt andet lige finde en lidt større lejlighed hvis vi er fire. Vi booker senest i morgen (torsdag) aften, for at være sikre på at få noget. Umiddelbart kommer det til at koste omkring 1100 euro for de 3 uger, men hvis I/nogen vil være med vil vi nok finde en større lejlighed. Men godt. 3000-3500kr pr. uge er nok en god ledetråd.
Den sidste uge har vi allerede en lejlighed via den skiferie, vi altså har valgt at udvide.
Angående transport har vi fundet et godt tilbud gennem DSB, og kører med tog til Grenoble, og tager en bus derfra. Vi ankommer lørdag den 3. januar om aftenen.
Vi har ikke nogle job på hånden, men mon ikke, der dukker noget op dernede. Ellers er sådan en måneds ferie jo heller ikke værst :-)
Hvis det er noget kan i skrive her, eller give mig et kald på 2674 1847. Men det skal som sagt gå stærkt, da vi snart booker.
Powder hilsner
Sune og Thorlak
Sune 18/12 2008 01:39
Halløj igen..
Det er vist blevet lidt sent, i hvert fald er det selvfølgelig ikke 3-3500 pr. uge, men derimod 11-1200 pr. uge.
/Sune
Trine 18/12 2008 20:36
Hej drenge:)
1000 tak for jeres svar!! Det lyder ikke så tosset..vi har bare ikke lige Les 2 Alps i tankerne. Er det absolut dér I har besluttet at tage hen alle ugerne?
Sune 18/12 2008 22:29
Hej Trine
Ja, det er Les 2 Alps vi tager til. Det hænger sammen med at vi i første omgang havde bestilt en ferie der i uge 5, sammen med nogle flere af vores venner. Så for at der ikke skal være for mange rejsedage og transportomkostninger tager vi derned de første tre uger også. Der skulle efter sigende også være ret god offpiste dernede.
Vi har netop booket her til aften, så nu er vi så godt som klar til at tage af sted :-)
Jeg håber I finder en god løsning til jeres tur. Har i kigget på http://alpservice.com ?
Ellers vil jeg sige at hvis i har mod på det, tror jeg det er billigere selv at arrangere lejlighed og transport. Vi har i hvert fald bare booket en lejlighed via nettet, og servicen ved DSB udland har været helt i top.
Hvis I alligevel kigger forbi Les 2 Alpes må i jo endelig sige til.
Trine 18/12 2008 22:41
Hej igen
Ikke dårligt at have det hele på plads hva? Vi er nok dem der prøver at finde noget i Østrig eller Val T..der er lidt mere gang i afterski´en:)
Men endnu en gang tak for Jeres svar og hjælp! Vi har både haft kontakt til Alpservice og direkte til udlejere af lejligheder, så håber også det lykkes for os:)
Vi siger til hvis turen pludselig går til "De 2 alper":)
Rigtig god tur til Jer!!
-Trine
Mette 09/12 2008 23:22
Noget lidt andet...
Jeg skal selv til les deux alpes i januar men mangler et lift derned, hvordan kommer I derned? Jeg har opgivet at finde arbejde herhjemmefra så jeg vil rundt på nogle barer når jeg kommer derned i stedet for.
Hvis I vil fylde en bil op vil jeg gerne hjælpe :) Busserne er fyldt allerede og i øvrigt alt for dyre!
Mvh Mette,
26 med kørekort :)