174cm er det for lange ski?

Jeppe 19/02 2007 15:04

Hej...

Jeg har fået et par ski af en kammerat, som har købt nye.. men problemet er at jeg kun er 175cm høj og altså har fået et par rossignol oversize 8x 174cm..

Er det muligt at stå godt på dem? jeg har stået i ca. 7uger..

Eller skal jeg bare sælge dem og købe nogle i en længe af 165cm osv.?

Mvh Jeppe

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Arne 19/02 2007 17:44

Sv: 174cm er det for lange ski?

Prøv dem og mærk om de er rigtige til dig.
Umiddelbart burde du nok have lidt kortere ski af den model, men det kommer an på, hvordan du løber.
Det er altid en rigtig god ide, at prøve skiene før man beslutter sig.

Jeppe 19/02 2007 19:56

ok.. hvor meget tror du sådan et par ski kan blive solgt for? de er kun brugt i en uge siger han.. der er heller ingen ridser..

Gider ikke tage på skiferie for at prøve dem, når jeg tager på skiferie har jeg noget jeg tror er det bedste til mig med nemlig..

mange tak for dit svar.

Jacob 22/02 2007 20:05

Hvis det er en ny model af Rossignol 8x så burde du kunne få rimelig meget. De koster 4-5000 kr som nye.

Mon ikke du kan få 2-3000 kr for dem, hvis de er i rigtig god stand og ikke har kørt længere.

Angående længden, så virker det lidt langt, dog kan man sagtens stå på det, hvis man er øvet/ok til at stå på ski, men det kan godt være du ikke får det optimale ud af dit skiløb.

Martin Langdahl 27/03 2007 22:24

8x er en storslalom ski og skal derfor have lidt mere længde end f.eks. en 8s, så hvis du er til høj fart og lange sving, så er den hvist ikke helt gal.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen