Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Hyst 26/10 2013 12:34
Hvis man ønsker at tilbyde disse ydelser, må der være en hvis gennemsigtighed.
Blot at angive en mailadresse som enhver kan oprette er ikke ligefrem tillidsskabende.
Så jer (unge -uerfarene?)- modtager disse henvendelser/tilbud være forsigtig, og til jer der tilbyder disse ydelser og er "ærlige", lav en profil/hjemmeside så er i mere tillidsvækende - bare en gmail eller ligende er ikke nok.
En tråd her påsiden var særdeles ekstrem - uden jeg dog kan vurdere hvad der var op og ned i sagen.
Men en hjemmeside eller god profil ville hjæpe gennemsigtigheden, hvis man tilbyder ydelser på sådan et forum.
Hyst 26/10 2013 16:33
Sv: Manglende gennemsigtighed - tilbud om hjælp til job, ferie eller botilbud
Her nogle eksempler hvad folk har oplevet:
http://www.trustpilot.dk/review/www.alpservice.dk
http://www.skisport.dk/forum/erfaring-med-alpservice/
Det er vist det samme firma?
Har også prøvet at finde nogle positive erfaringer, men har ikke kunnet finde noget.
Det er vistnok et of samme firma.
Christian 13/11 2014 14:43
Sv: Manglende gennemsigtighed - tilbud om hjælp til job, ferie eller botilbud
Jeg var afsted på season i Whistler 13/14 og rejste med seasonhousing. Jeg kan nu genkende alle de ting jeg kan læse mig frem til om seasonhousing på diverse forums og trustpilot. De udnytter unge uerfarne mennesker på det groveste og prøver at malke dem for så mange penge som muligt. Min oplevelse var at jeg havde god respons på mine mails til seasonhousing inde jeg betalte for min rejse. Efter min betaling kunne der gå flere uger til at de svarede hvis du overhovede svarede (ligesom denne her tråd).
De brød mange aftaler, som at vi hjemmefra blev lovet der kun skulle bo 23 i det hus vi skulle bo i. Vi endte med at bo 28 og det var meget trængt. Dette resulterede så også i der var 9 personer fra huset der var ved at blive smidt d. 22 december med 2 dages varsel da brændsikkerheden ikke var tilstrækkelig. Dette blev heldigvis ikke aktuelt.
Desuden blev lovet og betalte for en lang række ting som vi aldrig så skyggen af.
Derudover da vi spurgte om et regnskab for vores depositum tog det flere måneder. Da den så kom var det nogle meget tvivlsomme tal der stod på det og det lignede mest af alt bare de havde kastet nogle tal ind og givet dem nogle tilfældige begrundelser. De har bl.a. taget 180$ for at fjerne skrald på værelserne som vi i øvrigt selv havde gjort.
Dertil var responsen på den korrespondance vi havde med seasonhousing til tider grov og direkte barnlig.
Det virker heller ikke som om de forholder sig noget af det kritik de får på diverse forumer og bare fejer det hele under tæppet.
Jeg kan kun opfordre på det KRAFTIGSTE ikke at rejse med seasonhousing.dk!
Rasmus Lykke Mortensen 29/10 2013 15:35
Sv: Manglende gennemsigtighed - tilbud om hjælp til job, ferie eller botilbud
Hej Hyst
Det er helt klart en relevant debat og jeg deltager gerne :)
Jeg mener styrken ved at rejse med Season Housing er at man altid bor med ligesindede skibumser, med samme forventninger til sæsonen som en selv. Flere af os, som sidder hos Season Housing, har været på mere end 10 sæsoner og vi elsker at dele ud af vores erfaringer.
Derudover, er man sikret en god start på sæsonen, da vi vejleder og klargør dem, der benytter sig af vores tilbud til den fantastiske tid, der venter dem. Vi hjælper fx med ansøgninger, visum, CV, tips og tricks til jobsøgning samt vidersender dem til potentielle arbejdsgivere.
En hurtig kommentar til ovenstående er at vi ofte bliver spurgt om vi kan garantere et job til "vores skibumser". Til dette er svaret nej, man kan altid risikere at stå med en fyreseddel i hånden, det øjeblik man ikke passer sine ting. Og på en sæson er der virkelig mange fristelser - sol, powder, fest, good times :)
Gennemsigtighed er vigtig for os, vi har en hjemmeside med priser og betingelser.
Vi går meget op i vores kunders tilfredshed og tager kritik meget seriøst. Season Housing (tidl. Alpservice) har skiftet ejer nogle gange siden starten i 1994 og vi mener at det produkt vi tilbyder i år er stærkere end nogen sinde.
Jeg selv og resten af Season Housing brænder virkelig for ideen med en sæson på ski/board og vi glæder os ved at hjælpe andre til at få samme unikke oplevelse som vi selv har haft.
Jeg har btw opdateret min profil og lagt et billede op fra min Sæson i Whistler, om ikke andet så for din skyld ;)
Venlig hilsen Rasmus
Hyst 30/10 2013 09:11
Sv: Manglende gennemsigtighed - tilbud om hjælp til job, ferie eller botilbud
Hej Rasmus
Tak for dit svar. Du er tydeligvis blevet "sendt i byen". Selve kritikken forbolder i jer ikke rigtig til.
Jeg har ikke set på jeres seneste regnskab, men fra 2008 frem til 2012 er det de samme 3 personer i henholdsvis bestyrelse og direktion der går igen i alle årene, og de "anmeldelser" jeg har henvist til, stammer fra den periode.
Så lad os slå fast at Season Housing er et binavnt til den juridiske enhed Alpservice - (det samme firma).
Hvis i vil tilbyde en sådan ydelelse (og i må selvfølgelig forsøge gerne tjene penge på det) - så må i tilsyneladende gøre de langt bedre.
Måske direktionen skulle koncentrere sin indsats på ikke helt så mange andre virksomheder, og med samlede personaleomkosninger i alle årene på omkring 100.000 kr. er det jo meget begrænset hvilke ydelser jeres firma rent faktisk kan tilbyde de unge der vil af sted.
Godt at jeres hjemmeside nu fremgår.
Rune Brødsgaard 01/11 2013 16:01
Sv: Manglende gennemsigtighed - tilbud om hjælp til job, ferie eller botilbud
Rasmus fra Season Housing: Du må lige overbevise mig og resten af læserne på www.skisport.dk om, at I har gjort noget ved jeres niveau af service.
I har ændret navn, men alle bør vide, at I er det gamle AlpService. Det renomme som AlpService har opbygget, må I jo afkræfte og forbedre. Hvad gør I af konstruktive tiltag? Hvorfor skal jeg stole på dig? Det lyder jo som om, du virkelig brænder for det her. Så må du jo også lige forsvare dig.